Још један дан за ЗАМЕНУ ГУМА ПОЖУРИТЕ, ДА НЕ ЗАКАСНИТЕ, ИНАЧЕ СУ КАЗНЕ ДО 800.000! ЕВО КАКО ДА препознате ДА ЛИ СУ ВАМ ГУМЕ ДОБРЕ

Остао је још један дан да закажете преглед код вулканизера и промените гуме.
gume, dnevnik
Фото: Дневник, илустрација

Већ смо писали о томе зашто је важно променити гуме код вулканизера и колико ће вас та интервенција коштати.

Али ако желите да сами промените гуме, треба да обратите пажњу на ових неколико ствари.

С тим у вези, један од најважнијих аспеката одржавања аутомобила је способност препознавања када су гуме истрошене и када их треба заменити.

Први и најједноставнији начин да препознате истрошеност гума јесте да их добро погледате, и то не само сад, кад треба да их промените у зимске. Али, ако сте чекали до сада, ево савета.

Колика је минимална дубина шаре

Све гуме долазе са индикаторима трошења који показују када је дубина шаре пала испод сигурносног лимита. Ако су ови индикатори на истом нивоу као и површина гуме, то је сигуран знак да је време за замену.

Минимална дубина шаре гума је 4 милиметра. Потпуно нова гума често долази са дубином шаре која се креће између 7 и 8,7 мм. То значи да би власници возила требало да замене гуме ако им је дубина шаре испод овог минимума.

Постоји неколико начина на које можете утврдити да ли је дубина шаре гуме веć достигла дозвољено ограничење, а да не носите метар и лењир. Модерне гуме веć долазе с индикатором за хабање. Ово су индикатори дубине шаре гуме који се налазе у шарама гуме. Потпуно нове гуме ће имати ове индикаторе урезане на дну шаре. Временом, како се гума троши, ови индикатори ће доћи ближе површини гуме. Једном када се поравна са дубином шаре гуме, то значи да сте достигли минималну дубину шаре.

Фото: Pixabay.com/Ilustracija

Такође, ако се гуме троше неједнако, то може бити знак проблема. То може указивати на неисправан притисак у гумама, проблем са балансирањем или лошу геометрију трапа. Могуће је да је потребна и ротација гума да се обезбеди равномерно трошење. А за то морате код вулканизера.

Пукотине на гумама могу бити резултат сушења гуме или механичког оштећења. Ако приметите пукотине, посебно оне дубоке или широке, гума би морала  да се замени.

Истрошена гума се и чује

Да су гуме истрошене, може и да се чује и осети. Добар возач може да примети промене у вожњи, као што су повећани отпор, бука или вибрације. Ако приметите да се ваше возило понаша другачије него обично, то може бити знак да су гуме истрошене. Ово може укључивати ситуације попут смањеног приањања, поготово на мокрим или клизавим путевима, повећаног зауставног пута, или чак губитка контроле над возилом. Све ово могу бити знаци да су гуме истрошене и да је време за њихову замену. Кад закочите, возилу треба више времена да стане или почне да „шета“. То је сигуран знак да нешто није у реду с вашим гумама.

Године и пређени километри су два основна фактора која утичу на трајање гума. Већина произвођача препоручује замену гума након одређеног броја година или километара, без обзира на визуелно стање гуме. Генерално, гуме би требало заменити сваких 5-6 година, или након пређених 50.000 до 70.000 километара, али ово варира у зависности од модела гума и начина на који су коришћене. Треба имати на уму да се гуме могу истрошити чак и када се возило не користи, због старења материјала.

И вожња на грубим или неравним путевима може убрзати трошење гума. Такође, гуме се брже троше при вожњи на високим брзинама, при јаким кочењима или ако се возило често носи тешко оптерећење. Екстремне температуре, како високе и ниске, могу негативно утицати на гуме и смањити њихов век трајања. Гуме треба проверавати редовно, а посебно након вожње на изузетно топлим или хладним температурама, или након вожње на посебно грубим путевима.

Комбиноване могу да буду решење

Ако сте решила промените гуме, уместо зимских, можда се одлучите за комбиноване. У условима благих зима, какве су последњих година, комбиноване су сасвим довољне,а и није потребна редовна замена. Можете остати и с летњим, ако је урез довољно дубок. Све док услови на путу одговарају сигурној вожњи, нећете доводити себе и друге у опасност. Али, ако падне снег или буде мраз на путу, зимске или комбиноване гуме су неопходне, иначе вас чека ово:

- Казна за оне који немају зимске пнеуматике је од 10.000 до 20.000 динара за физичка лица, а 60.000. до 800.000 за правна лица! - каже дирекатор Комитета за саобраћај Дамир Окановић и додаје да непоштовање датума који је предвидео закон може и да вам упропасти живот, уколико се вашом кривицом догоди саобраћајна незгода.

И. Радоичић

EUR/RSD 117.1197
Најновије вести