ВОЗАЧИ, ПАЖЊА Зимске гуме треба ставити КАД ТЕМПЕРАТУРА ПАДНЕ НА ОВОЛИКО СТЕПЕНИ

Ближи се 1. новембар, а Закон о саобраћају обавезује возаче да на својим возилима морају имати зимске гуме ако се на коловозу налазе снег, лед или поледица.
gume pneumetici vulkanizer fifa
Фото: Дневник/ В. Фифа

Поред зимских гума, возачи су у обавези да у пртљажнику имају и одговарајуће ланце за снег, односно, друге уређаје за повећање пријањања, које у случају потребе постављају на најмање два погонска точка, подсећа Саша Митровић, с портала Сасоманге.

Он наглашава да се специјална смеса од које су направљене зимске гуме боље понаша на ниским температурама и пружа безбеднију, удобнију и сигурнију вожњу.

- За разлику од летњих гума, зимске гуме не губе на еластичности на ниским температурама и зато их је битно користити не само на снегу и леду, већ и на сувој подлози, када температура падне испод седам степени, што је температурна граница када летње гуме почињу да губе своје првобитне перформансе, укрућују се, губе свој вискозитет, а самим тим и приањање на коловозу. Често је потребно заменити и вентиле на фелнама, који умеју да попусте након одређеног времена и почну да испуштају ваздух из гуме при чему често помислимо да се гума пробушила због губљења ваздуха у њој, а узрок је у ствари неисправан вентил - објашњава Митровић.

Наглашава да смо, након прошлогодишњег драстичног повећања цена, које је износило минимално око 20 одсто у зависности од бренда произвођача, квалитета и перформанси, ову зимску сезону дочекали с прошлогодишњим ценама.

- Савет возачима је да свој нови сет зимских гума обезбеде на време и да не чекају погоршање временских услова јер када до њега дође, обично су гуме за чију су куповину били заинтересовани већ распродате. Поједини увозници и продавци гума снизили су цене неких модела и брендова, али је то снижење углавном минимално и износи до пет одсто, мада се очекују даља снижења услед изузетно слабе заинтересованости купаца. За време пандемије коронавируса није се путовало као ранијих година, тако да возачи сматрају да стари сет зимских гума може да издржи још једну зимску сезону, али мислим да то није паметан избор уколико су гуме старије од четири године колико год шара на њима била добра - истиче наш саговорник.

Куповина код овлашћених продаваца

Митровић подсећа да је обавезно имати зимске пнеуматике на свим точковима, а не само на погонским, јер приликом наглих кочења или вожње у кривинама може доћи до заношења, проклизавања, па чак и заокретања возила на коловозу.

- Препорука је да увек имате нове гуме или што новијег датума производње, јер су искуства возача доказала да нова гума средње економске класе на снегу и леду има бољу управљивост и контролу од гуме премијум класе старе три до четири године. Куповина половних пнеуматика може имати оправдање искључиво у појединачним случајевима, када оштетите једну гуму па нађете исту такву половну, али куповина сета зимских старих половних гума сигурно није дуготрајно нити безбедно решење, нарочито када већина продаваца одобрава куповину нових зимских гума на рате. Савет купцима је да гуме купују искључиво код овлашћених продаваца, који ће вам уз њих дати фискални рачун и припадајућу гаранцију како би у случају неисправности или фабричког дефекта производа могли да га рекламирају - наводи он.

Колико кошта монтажа гума, погледајте овде.


ЦЕНЕ ПНЕУМАТИКА, ИЗРАЖЕНЕ У ДИНАРИМА

Lassa 195/65 Р15 6.200

Ilink 195/65 Р15 6.000

Rockblade 195/65 Р15 5.850

Rockblade 205/55 Р16 7.500

Laufenn 205/55 Р16 5.600

Sailun 205/55 Р16 4.944

Petlas 215/50 Р17 8.788

Rockblade 215/50 Р17 8.000

Altenzo 215/50 Р17 7.800


Курир

EUR/RSD 117.0746
Најновије вести