Неће више бити малтретирања грађана рекламама и позивима

Желите ли да се осигурате или закључите уговор с неким од оператера, да купите ово или оно – питање је које је, без сумње, чуо готово сваки грађанин Србије јер су позиви телефоном или понуде путем интернета  изузетно чести.
mobilni telefoniranje
Фото: pixabay.com

Многи су због повољних услова пристали да на даљину уговоре неку услугу, често не знајући комплетну информацију, али ће, захваљујући Закону о заштити корисника финансијских услуга код уговарања на даљину, односно путем интернета, који је почео да се примењује, сада ситуација бити много другачија. Наиме, како објашњавају надлежни, грађани би тим законом требало да буду потпуно заштићени од пружања и наплаћивања услуга које нису затражили, попут одређене врсте осигурања и примања рекламних имејлова.

Тим законом, кажу у Народној банци Србије, прописано је да су грађани ослобођени од било какве обавезе у случају услуга које нису наручене, као што је, на пример, случај с одређеним врстама осигурања код којих корисник уопште и није свестан тога да има било какве обавезе, нити је те услуге тражио. Осим тога, сада ни банке неће смети грађанима да шаљу рекламе о својим производима путем СМС-а или имејла, осим ако нису добиле изричит пристанак корисника.

Сада ни банке неће смети грађанима да шаљу рекламе о својим производима путем СМС-а или имејла, осим ако нису добиле изричит пристанак корисника

Образлажући предлог тог закона током скупштинске расправе, гувернернка НБС-а Јоргованка Табаковић је навела податак да је број грађана Србије који су у 2017. обављали интернет плаћања достигао готово два милиона, док је први пут више од милион грађана обављало интернет плаћања. По њеним речима, то јасно указује на тренд дигитализације друштва у којем предњаче банке, нудећи клијентима коришћење бројних услуга путем интернета и мобилног банкарства.

По речима правног саветника у Удружењу за заштиту потрошача Војводине Младена Алфировића, законом који регулише уговарање на даљину биће додатно регулисана ситуације у тој области.

– Пре свега, донеће већи степен заштите потрошача и увести ред у сегемент пословања који је везан за уговарање на даљину – каже Алфировић. – Сада су и услови за оне који нуде такву врсту услуге знатно строжи, а и неће моћи свако то да ради, а то ће сигурно и смањити број жалби потрошача који су нам се обратили.


Без пенала код превременог раскида уговора

Законом о заштити корисника финансијских услуга, указује Младен Алфировић, коначно се укида наплаћивање пенала у случају ранијег раскида уговора с оператером телекомуникационих услуга, на чему је Удружење за заштиту потрошача Војводине већ дуго инсистирало.

– У случају превременог раскида уговора с оператером телекоминикационих услуга клијенти више неће плаћати пенале, односно они који желе да раскину уговор пре његовог истека, плаћаће услуге само до дана раскида – каже Алфировић.


Он истиче да се склапање уговора на даљину заправо заснива на томе да се одређена услуга уговори на основу усменог пристанка клијента па се неретко дешавало да клијент пристане да продужи или склопи уговор и потом га добије на кућну адресу, а да није добио никакву или готово никакву инфорамцију о томе шта садржи уговор на који је пристао усменим путем. 

– Такав начин контактарања с потрошачима више неће бити могућ, а потрошачу, односно потенцијалном клијенту, мора се пружити комплетна информација о услузи која се нуди – каже Алфировић.

Д. Млађеновић

EUR/RSD 117.9011
Најновије вести