Нема гомилања намирница због епидемије, купује се само неопходно

За разлику од првог таласа епидемије ковида-19 када су потрошачи хрлили у велике маркете и куповали на велико прехрамбене производе, посебно уље, брашно, квасац, шећер… у другом налету епидемије њихове навике су се промениле.
market prodavnica
Фото: Tanjug/D.Kujundžić, arhiva

Нигде није било гужве, изостала је и куповине залиха прехрамбених производа, а нису забележене ни несташице, којих је било током првог таласа епидемије, када су се могли видети празни рафови предвиђени за основне намирнице. 

По речима председника Друштва трговаца Новог Сада Млађана Шумића, сада потрошачи купују само оно што им је потребно и не пазаре намирнице у количинама које значе пуњење замзивача и остава. Иако многи запослени већ неколико месеци раде од куће, како је додао, није регистрована промена у куповини кафе, сокова, чајева и слаткиша –уобичајених освежења на радним местима у канцеларијама.

– Примећена је већа куповина воде и сладоледа, али је то разумљиво за ово доба године јер се лети та два производа увек продају више него у осталим деловима године – рекао је Шумић.

Званична статистика каже да су у мају, у месецу у којем је, првом делу, још било на снази ванредно стање грађани у малопродаји куповали 4,7 одсто више него у мају 2019. године

У компанији „Универекспорт” наводе да други талас коронавируса  потрошачима није донео бригу за намирнице, да се купује рационално и да у продавницама има свега. С друге стране, онлајн куповина бележи високе трендове раста, рекли су у „Универекспорту”, мада су купци и даље окренути традиционалој куповини, барем када је реч о роби широке потрошње  

И у компанији „Лидл Србија” кажу да други талас епидемије није променио навике купаца у односу на период пре марта и пандемије ковид-19.

Сада потрошачи купују само оно шта им је потребно и не купује се, као што је то био случај за време првог налета вируса ковид-19, по неколико килограма основних намирница. Додуше, у том првом налету била је на снази ванредна ситуација, а тада су се највише куповали брашно, уље, трајно млеко и замрзнуто поврће, навели су за „Дневник” из компаније „Лидл Србија”.


Маске се највише купују

Млађан Шумић наглашава да су сада трговине много боље снабдевене дезинфекционим средствима, маскама и рукавицама за једнократну и вишекратну употребу него у претходном периоду.

– У првом таласу коронавируса недостајале су маске, које сада могу да се купе у готово свакој продавници – каже Шимић. – Маске се купују далеко највише у односу на дезинфекциона средства и рукавице, а свакако свих тих артикала сада има знатно више у понуди него у првом таласу коронавируса.


Још нема података о томе какав је промет у малопродаји био у јуну, када није било епидемије и ванредног стања, и у јулу, месецу на чијем је већ почетку вирус почео да се шири. Званична статистика каже да су у мају, у месецу у којем је, у првом делу, још било на снази ванредно стање – грађани у малопродаји куповали 4,7 одсто више него у мају 2019. године.

Министар трговине Расим Љајић то је објаснио тиме да су потрошачи путовања, изласке и куповину обуће заменили куповином у великим трговинским ланцима.

– То је и разлог што је забележен раст продаје основних производа, али је, истовремено, продаја одеће и намештаја знатно опала – казао је Љајић.

Биће зато занимљиво чути шта ће рећи статистика о промету током јуна и јула, пошто су трговци изнели запажања.

З. Делић

EUR/RSD 117.1776
Најновије вести