Од Егзита Србији и Новом Саду 220 милиона евра

НОВИ САД: Егзит фестивал је издањем 2022. године привреди Новог Сада и Србије донео нових 19,7 милиона евра, чиме се укупан допринос фестивала од оснивања до данас пење на више од 220 милиона евра.
egzit
Фото: Promo/exitfest.org

То је показало истраживање „ТИМ Центра“ из Новог Сада, које се сваке године за време фестивала спроводи са посетиоцима из Србије, региона и иностранства.

Већи економски допринос у односу на претходну годину, када је он износио 18,8 милиона евра, резултат је повећања неколико кључних параметара, међу којима су рекордна потрошња и повећан удео посетилаца ван наше земље. Егзит фестивал Новом Саду и Србији даје допринос и у виду међународне промоције дестинације, чију вредност многи стручњаци сврставају у категорију – непроцењиво. Међу њима је и новинар престижног економског часописа „The Economist“, који је раније рекао да када би Србија цео свој буџет уложила у ПР, не би постигла оно што су за њену промоцију учинили Новак Ђоковић и Егзит.

То још једном потврђују и резултати овогодишњег истраживања, према којима највећи број испитаника сматра да је Егзит, уз Новака Ђоковића, најпознатији српски бренд у иностранству. Чак 89,8 одсто испитаника истиче да Егзит позитивно утиче на имиy Србије глобално, док је невероватних 97,8 одсто испитаника изјавило да им се мишљење о Новом Саду поправило или остало исто након посете фестивалу!


Странаца две трећине

Број посетилаца који нису из Србије још је већи него претходне године – чинили су чак 65,4 одсто овогодишње публике, што је нови рекорд од оснивања фестивала.

Егзит посећује више фанова из Западне Европе (21 одсто) него из Источне (12,5 одсто), број посетилаца из региона је традиционално висок – 24 одсто, са других континената стигло је 7,8 одсто посетилаца, а смештај је плаћало 71,5 одсто испитаника.

Проценат нових посетилаца је наставио да се повећава, њих је међу испитаницима ове године било чак 50,7 одсто. Нових посетилаца из Србије је ове године било 38 одсто.


У јулу 2022. кроз фестивалске капије је прошло више од 200.000 посетилаца, из 100 земаља света, при чему је највише иностраних гостију стигло из Немачке, Велике Британије, Турске, Мађарске и Француске, док у региону предњаче Словенија, Босна и Херцеговина и Хрватска. Чак 91 одсто посетилаца је у Нови Сад дошло због Егзита, што је доказ директног позитивног утицаја фестивала на туризам, али и на имиy Новог Сада и целокупне Србије. Посетиоци су током фестивала у Новом Саду и Србији просечно трошили 549 евра, што је скок од 22 одсто у односу на претходно издање. Туристи из Западне Европе су трошили, у просеку, 821 евро, а из Источне Европе 720 евра.

Истраживање је спровео новосадски „ТИМ Центар“, а рађено је на репрезентативном узорку од 1.350 посетилаца фестивала, током његовог трајања. Анкетирани су искључиво посетиоци који су улазницу купили, док су учесници, радници, представници медија, спонзора и институција изузети из истраживања.

Д. У.

EUR/RSD 117.1627
Најновије вести