Понуда половних аутомобила добра, купаца мало

Иако се пре неколико месеци, а због очекиваног прилива великог броја половних аутомобила из Европе, прогнозирало се да би цена половњака у Србији требало да иде наниже, већих промена на тржишту нема.
autopijaca, dnevnik.rs
Фото: Dnevnik.rs

Како кажу на местима где се половњаци продају, за сада већег прилива возила нема, а цене јесу нешто ниже, али проценат једва да је двоцифрен. Уз то, наглашавају и да продаја слабо иде, те да се дешава да се недељама прода један или ниједан аутомобил.

Дакле, од прогнозе да ће половњаци бити јефтинији и да ће бити приступачнији, како сада стоје ствари, нема ништа. Ипак, будући да продаја готово да стоји, могло би се претпоставити да би цене у наредном периоду могле ићи наниже, а да ли ће се то и десити видеће се. Нема сумње да је слаба куповна моће грађана један од разлога што се половна возила мање купују, а уз то, могуће је да још увек на домаће тржиште није стигло онолико возила колико се очекивало или је на ауто плацевима залиха добра па се нове набваке одлажу - тек понуда је добра, али не и продаја.

 

2.000 до око 5.000 евра цена најтраженијих модела

То потврђује и власник Ауто центра “Карузо” Јован Ивановић, који истиче да је понуда половњака добра, али је купаца је мало и да продаја иде веома слабо.

- Када је реч о ценама половњака, значајнијег снижења у односу на неколико месеци уназад није било - каже Ивановић. - Продаја иде слабо, али овај период у години и није време за куповину аутомобила. Возила се највише продају у мају и јуну, па тад очекујемо и веће интересовање и бољу продају.

6.800 евра опел астра произведена 2011. године

Он истиче и да почетна цена половних возила која из иностранства стижу на наше тржиште значајно порасте док стугну на наше тржиште. Наиме, на основну цену половњака треба додати цене превоза, али и друге  незаобилазне трошкове, као и оно што се плаћа држави - порез на додату вредност. Када се то све сабере, половни аутомобила који је плаћен око 400 евра у Србији кошта и више од 1.000.

Ипак, куповина половњака за многе возаче је добра прилика да дођу до квалитетног возила по знатно нижим ценама од оне која важи за исти али нови модел. Они који планирају да купе половни аутомобил могу да буду сигурни да ће наићи на веома добру понуду јер на местима где се половњаци продају има возила за све укусе - од малих градских аутомобила, до лускузних лимузина. Баш као и понуда и цене су различите, а зависе од неколико фактора. Повољније су цене старијих аутомобила, а на цену утичу и пређена километаража, стање мотора, врста погонског горива... а најчешће се у куповину иде с неким ко се у аутомобиле разуме. 


У Европи виши еколошки стандарди

Могуће снижење цене половњака најављивало се због очекиваног већег прилива половних возила из развијених земаља Европе у којима су еколошки стандарди далеко виши него у Србији. У Немачкој и Швајцарској донети су закони којима се прописује повлачење возила произведених пре 2009. године, који не задовољавају стандард - еуро 6. У Србији је важећи стандард еуро 3, а та возила се највише купују.


У складу с куповном моћи грађана Србије, на местима где се продају половна возила највећа је понуда аутомобила старих више од десет година,  који коштају од око 2.000 па до око 5.000 евра. Што су датуми производње ближи данашњем возила су скупља, а за неке је потребно платити и више од 10.000 евра.   Тако се рецимо опел аглиа  из 2004. године може купити за око 2.300 евра, док је опел астра произведена 2011. године око 6.800 евра. Различити модели ситроена, старости око 15 година могу се купити од око 2.200 па до око 3.400 евра, а слично коштају и у Србији веома популарна фолксфаген возила, такође произведена пре око 15 година.

Д. Млађеновић

EUR/RSD 117.1484
Најновије вести