Припреме за почетак изградње брзе пруге Нови Сад – Суботица: Кинески партнери на будућем градилишту

Док се радови на брзој прузи од Београда до Новог Сада интензивирају и полако улазе у завршну фазу, теку припреме за почетак модернизације пруге за возове великих брзина  између Новог Сада и Суботице.
kinezi
Фото: Инфраструктура железнице Србије

Генерални директор „Инфраструктуре железнице Србије“ Небојша Шурлан са сарадницима и представници конзорцијума кинеских компанија „China Railway International” и „China Communications Construction Company” посетили су  железничке објекте у Новом Саду, у оквиру припрема за почетак изградње пруге за велике брзине на деоници од Новог Сада до  Суботице.

Руководство и стручне службе „Инфраструктуре железнице Србије“ и Кинеских железница најпре су били на новосадској железничкој станици како би на терену дефинисали шта је конкретно потребно предузети за успешан почетак радова на трећој деоници брзе пруге кроз Србију.

Фото: Инфраструктура железнице Србије

Разговарало се о томе шта треба предузети у станици пре почетка радова, о смештају материјала за реконструкцију пруге, као и о уређењу  станичне зграде. Домаћини и кинески партнери погледали су у станици и просторију у којој ће се налазити будући телекомандни центар.

Предмет интересовања партнера на том значајном пројекту била је и железничка станица Нови Сад Ранжирна. Кинески партнери су се интересовали за  могућност формирања кампа за особље које ће бити ангажовано на изградњи брзе пруге.

Пруга Нови Сад – Суботица, у дужини од 108 километара, трећа је деоница кроз Србију, у оквиру међународног пројекта изградње пруге за велике брзине Београд–Будимпешта.

Вредност уговора је око 1,16 милијарди долара, а рок за извођење радова је 33 месеца  од њиховог почетка. Извођач радова је кинески конзорцијум „China Railway International” и „China Communications Construction Company”, а уговор о финансирању потписан је са кинеском „Ексим банком“. 

Пројекат изградње пруге за велике брзине између Новог Сада и Суботице,  обухвата трасу двоколосечне пруге и станице са објектима на прузи, реконструкцију и модернизацију железничких чворова Нови Сад, Врбас и Суботица, денивелацију укрштања пруге и пута, као и уградњу нове електротехничке инфраструктуре за велике брзине.

З. Милосављевић

EUR/RSD 117.1474
Најновије вести