Продаја на највећем светском аутомобилском тржишту пала је за 9,6 одсто у односу на 2018. годину, на 21,4 милиона седана, СУВ-ова и минибусева, према подацима ЦААМ-а, преноси агенција АП.
У децембру је продаја била мања за 0,1 проценат у односу на годину раније, што је мало побољшање у односу на двоцифрен минус који је бележен претходних месеци.
ЦААМ није изнео податак о броју продатих возила у децембру, али према неким другим изворима продато је око 2,2 милиона возила, додаје америчка агенција.
Продаја електричних и бензинско-електричних хибридних седана и СУВ-ова је лани опала за 4,0 процента у односу на годину раније, на 1,2 милиона. Ипак, та цифра Кину и даље чини највећим тржиштем за ову врсту возила, будући да учествује са барем једном половином у укупним светским куповинама.
Месечне продаје електричних возила у Кини расле су по двоцифреној стопи почетком 2019. године, али су од јула почеле да падају након што је Пекинг укинуо државне субвенције. Регулатори су терет технолошког развоја ових возила пребацили на произвођаче увођењем обавезних продајних циљева.