То је последица поновног увођења мера ограничења с циљем сузбијања другог таласа корона вируса широм континента, преноси Ројтерс и прецизира да октобарски подаци о новим регистрацијама возила обухватају Европску унију, Британију и земље Европске асоцијације слободне трговине (ЕФТА).
Негативне резултате је забележило пет највећих европских тржишта.
Продаја у Шпанији и Француској се стропоштала а 21, односно 9,5 посто, респективно, док су Италија, Немачка и Велика Британија забележиле умеренији пад од 0,2 процента, 3,6 и 1,6 одсо, респективно.
Продаја аутомобила Фолксваген групе и Пежо-Ситроена потонула је прошлог месеца за 7,5, односно 5,3 процента, респективно, док је Рено забележио благи раст од 0,5 посто.
Произвођачи луксузних аутомобила такође су у октобру регистровали негативан тренд, при чему је продаја БМW-а пала за 11,8 одсто, а конкрено Дајмлера за 7,2 процента.
Европске владе раде на спасавању ауто-сектора који је тешко погођен колапсом тражње узрокованим кризом корона вируса.
Немачка је саопштила ове недеље да ће издвојити 3,0 милијарде евра за подршку развоју и производњи аутомобила с погоном који не угрожова глобалнун климу.
Француска ће такође проширити мере помоћи грађанима за куповину нових аутомобила, док ће италијанска влада издвојити стотине милиона евра за подршку аутомобилском сектору.