Расте продаја електричних аутомобила у Европи

БРИСЕЛ: Електрична возила чинила су осам одсто продаје аутомобила у Европи у првој половини године, што је на таласу подстицаја за куповину отворило пут утростручењу њиховог тржишног продајног удела ове године, показује анализа невладине организације Transport & Environment (Т&Е).
s
Фото: Pixabay.com

Иако је пандемија новог корона вируса срезала продају аутомобила, порасла је продаја електромобила, које је Т&Е дефинисао као оне које покрећу батерије и хибридни модели.

Тако су електрични аутомобили више него утростручили свој тржишни удео у Европском економском простору (ЕЕА), у поређењу са првом половином прошле године, показују подаци Т&Е-а.

Очекује се да ће се директна продаја таквих возила ове године приближно удвостручити, на милион јединица, наводи се у анализи, преноси Индеx.хр.

Повећање продаје Т&Е приписује строжим стандардима за емисије издувних гасова у Европској унији, који су ступили на снагу ове године, те подстицајима за куповину у Немачкој и Француској.

Европско удружење произвођача аутомобила (АЦЕА) сматра да је продаја електричних возила подстакнута националним програмима подршке за подстицање економског опоравка од пандемије цовида-19, али да тај тренд не мора нужно бити дугорочан.

"Тешко је прогнозирати будуће дугорочне помаке у понашању потрошача на основу таквог вештачког раста подстакнутог субвенцијама", сматрају АЦЕА-ини аналитичари.

Т&Е је апеловао на ЕУ да убудуће постави строже циљеве у смањењу емисија, што би обезбедило истискивање с тржишта модела који знатно загађују околину и њихову замену електричним аутомобилима.

Ту се најпре мисли на СУВ-ове, који су, иако "прождиру гориво", такође повећали свој тржишни удео у продаји, на 39 одсто у првој половини 2020. године.

У међувремену, Европска комисија је зацртала планове за даље пооштравање ограничења емисије угљен-диоксида из аутомобила, као део свог предлога за построжавање климатских циљева ЕУ до 2030. године.

АЦЕА је, пак, саопштила како су креатори тих политика требали ојачати инфраструктуру за пуњење електричних возила и програме подршке, како би возила са нула-емисијама постала приступачнија.

Поред тога што не загађују животну средину, е-аутомобили су и знатно исплативији од класичних бензинаца или дизелаша, мање троше, а и јевтинији су за сервисирање од класичних аутомобила.

EUR/RSD 117.1420
Најновије вести