Разматране примедбе на план ауто-пута Београд–Зрењанин–Нови Сад

У Градској кући у Зрењанину одржан је радни састанак поводом пројекта изградње ауто-пута Београд – Зрењанин – Нови Сад, којем су председавали градоначелник Симо Салапура и његов заменик Саша Сантовац.
d
Фото: Промо

На званичном сајту Града Зрењанина је објављено да су састанку присуствовали представници Сектора за просторно планирање и урбанизам Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, Завода за урбанизам Војводине, зрењанинских јавних предузећа и установа, као и представници пројектантске куће коју је ангажовала кинеска компанија „Чајна Шандонг интернешенел”. Подсетимо, та компанија је почетком године потписала Меморандум о разумевању с Владом Републике Србије.

На радном састанку су разматрани извештај и примедбе неколико јавних предузећа, установа и организација, достављене током поступка раног јавног увида у Просторни план подручја посебне намене коридора ауто-пута Београд – Зрењанин – Нови Сад. Рани јавни увид у тај документ био је омогућен од 20. августа до 4. септембра. Физичка и правна лица могла су у том периоду доставити примедбе на припремљени материјал, а све активности за спровођење раног јавног увида поверене су Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре. Именована је и стручна комисија, која је у извештају констатовала све сугестије и примедбе, пристигле како из Зрењанина, тако и из других градова и општина на чијим територијама се планира градња трасе ауто-пута.

Израдом планске и техничке документације практично се ушло у градњу пута вредног 600 милиона евра

Састанак у Градској кући у Зрењанину односио се на разматрање примедби у вези с делом предвиђене трасе на територији тог града, с посебним акцентом на предложене две варијанте у градској зони Зрењанина – северну и јужну, а с циљем одабира коначног решења за које ће се радити пројекат.

Како је раније објављено, приближна дужина будућег ауто-пута је 110 километара, а пројекат подразумева изградњу комплетног профила ауто-пута између Новог Сада, Зрењанина и београдског насеља Овча (обилазница Београда), са свим путним објектима и денивелационим укрштањима. Такође, планирана је и рехабилитација, модернизација и доградња постојеће мреже државних путева првог и другог реда у зони коридора. Процењена вредност изградње је око 600 милиона евра.

Приближна дужина будућег ауто-пута је 110 километара. Планиране су и рехабилитација, модернизација и доградња постојеће мреже државних путева првог и другог реда у зони коридора

Планирани коридор ауто-пута државног пута ИА реда пролази, или се наслања, на грађевинска и катастарска подручја насеља Овча (град Београд), Глогоњ, Јабука (град Панчево), Сефкерин, Баранда, Сакуле, Опово (општина Опово), Дебељача, Ковачица, Идвор, Црепаја (општина Ковачица), Арадац, Лукићево, Ечка, Стајићево, Мужља, Зрењанин, Перлез, Орловат, Фаркаждин, Чента (град Зрењанин), Ђурђево, Жабаљ (општина Жабаљ) и Каћ (град Нови Сад).

Потпредседница Владе Србије и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић истакла је приликом потписивања Меморандума о разумевању и изради планске и техничке документације за изградњу тог ауто-пута, да се ради о значајном пројекту о којем се доста причало. Нагласила је да је практично почела његова реализација и да је први корак израда планске и техничке документације.

Ж. Балабан

EUR/RSD 117.1776
Најновије вести