Савладана Грделица, од среде новим путем ка мору

БЕОГРАД: Уочи почетка летње туристичке сезоне за четири дана за саобраћај ће бити пуштен јужни крак Коридора 10, па ће возачи из Србије и региона идући ка Грчкој и Северној Македонији имати прилику да прођу кроз два нова тунела и виде 33 изграђена моста у Грделичкој клисури, коју сада пресеца 26,3 километара аутопута. 
koridor 10
Фото: Tanjug (Zoran Žestić)

Коридор 10 је један од најважнијих паневропских саобраћајних коридора који пролази кроз Србију и повезује Аустрију, Мађарску, Словенију, Хрватску, Србију, Бугарску, Македонију и Грчку.

Уочи отварања ове деонице у среду 15. маја, радници стављају завршну “шминку”.

Иначе, на овој деоници су изграђена два тунела, Предејане и Манајле, укупне дужине 2,8 километара, минирана су брда да би се природа укротила, "исправљало се" и корито Јужне Мораве, изграђена су 33 моста укупне дужине 5,7 километра.
У Грделичку клисуру уграђено је 560.000 тона асфалта, а укупна дужина свих потпорних конструкција износи око 15 километара.  

Природа на овој деоници, показала је посебно своју ћуд на Косини 2, где се обрушио део брда, па су грађевинари морали да изграде галерију са 110 бетонских носача, уграђено је 7.000 тона арматуре а уклоњено 170.000 кубних метара земље.

На Косини 3, на клизишту које је једно од најзахтевнијих на овој деоници, ископано је преко 500.000 кубних метара земље...

Петља Предејане, за коју струка наводи да је јединствена у Србији и на Балкану, налази се цела на мостовским конструкцијама изнад реке. 

Тунел Манајле, тренутно најдужи друмски тунел у Србији, дужине је 1.808 метара, а  после њега наилази се на мост Џемен до, чија је дужина 521 метар.  

Ту је и мост Врла дужине 645 метара који је уједно најдужи и највиши мост на јужном краку Коридара 10 чији је највиши стуб висине 62 метра.

EUR/RSD 117.2038
Најновије вести