Старе шине демонтиране, стартује градња нове двоколосечне пруге

НОВИ САД: Трећа фаза изградње брзе пруге од Београда до границе са Мађарском, која обухвата радове од Новог Сада до Суботице, одвија се по планираној динамици, кажу у „Инфраструктури железнице Србије“ и додају да упоредо са привођењем крају припремних радова, почиње и изградња нове двоколосечне пруге.
д
Фото: Дневник/С. Шушњевић

Демонтажа колосека  између Новог Сада и Суботице завршена је како је и планирано, 6. јуна. Претходно је  19. маја окончана демонтажа контактне опреме, стубова и свих осталих делова мреже, а дан касније

завршено је и демонтирање сигнално-сигурносних и телекомуникационих постројења. Судећи по извештајима са терена, чини се да су најинтензивнији радови још увек на територији Новог Сада.

– У железничкој  станици Нови Сад у току су изградња перонских зидова и телекомуникационих окна – шахти на другом, трећем и четвртом перону, затим темеља стубова контактне мреже и надстрешница, ископ за подходник за трећи и четврти перон, као и релејне, агрегатне и телекомуникационе просторије, а обавља се и  тестирање телекомуникационог уређаја  у Центру за даљинко управљање – каже за „Дневник“ портпарол „Инфраструктуре железнице Србије“ Ненад Станисављевић. – На прузи од станице Нови Сад до подвожњака у Партизанској улици гради се доњи строј пруге и степенасто проширује труп пруге.

Фото: Дневник/С. Шушњевић
На прузи у Новом Саду, од станице до подвожњака у Партизанској улици, гради се доњи строј пруге и степенасто проширује труп пруге

Станисављевић напомиње да се код подвожњака у Партизанској улици измешта енергетска, топловодна, гасна и канализациона инсталација. На делу пруге од тог подвожњака до стајалишта Техничко-путничке станице (ТПС) Нови Сад,  ради се проширење за галерију код стадиона „Нови Сад”, гради се доњи строј пруге, а на појединим деловима поставља се геотекстил. У току је и ископ за подходник у стајалишту ТПС Нови Сад.

– На прузи од стајалишта ТПС Нови Сад до распутнице Сајлово ради се на доњем строју пруге – каже Станисављевић. – У зони распутнице Сајлово припрема се терен за почетак радова на доњем строју, а на прузи од распутнице Сајлово до станице Руменка у јеку су припреме за почетак градње две галерије. У Руменки су започети и радови  на приступном путу до тамошње станице.

Фото: Дневник/С. Шушњевић

Трећа деоница брзе пруге, чија изградња је званично почела 22. новембра прошле године, дуга је 108 километара

Станисављевић подсећа да је трећа деоница брзе пруге, чија изградња је званично почела  22. новембра прошле године, дуга 108 километара. Рок за њен завршетак  је 33 месеца од потпуне обуставе саобраћаја на целој траси од Новог Сада до Суботице, односно од 7. априла, што значи да се тај моменат може очекивати  до краја 2024. године.

Извођач радова је кинески конзорцијум „China Railway International” и „China Communications Construction Company”, а вредност уговора је 1,16 милијарди долара.

З. Милосављевић

EUR/RSD 117.1643
Најновије вести