Тржиште осигурања порасло за 7,5 одсто у 2018.

КОПАОНИК: Делатност осигурања бележи добре резултате, што показују и подаци из 2018. године, према којима је тржиште порасло 7,5 процената, изјавио је Мирко Петровић, председник ИО „Дунав осигурања“ и Управног одбора Удружења осигуравача Србије на Бизнис форуму, на Копаонику.
Dunav osiguranje, Dunav osiguranje
Фото: Дунав осигурање

Бруто премија из године у годину расте и лане је у односу на 2017. забележила пораст од 7,5 одсто, достижући сто милијарди динара, рекао је Петровић за Танјуг.

Тржиште је са 786.000.000 евра порасло на 846.000.000 евра, а индикативно је то што су неживотна осигурања расла у односу на животна осигурања.  Неживотна осигурања расла су у прошлој години по стопи од 8,4 процента, а животна по стопи од 4,5 процената.  Животна осигурања у укупној премији учествују са близу 24 одсто, али очигледно је да тенденција раста што се тиче животног осигурања опада у поређењу с претходним годинама и да су неживотна расла брже у 2018. него раније.

Претходних година је животна осигурања расла су брже од неживотних, навео је саговорник Танјуга.

Петровић је рекао да је прошле године закључено шест и по милиона полиса и да је приметан њихов пораст у односу на 2017. годину.

Фото: Дунав осигурање

Такође, исплаћено је и више одштетних захтева него 2017. Прецизније, прошле године исплаћено је преко 347.000.000 евра у одштетним захтевима јер техничке резерве делатности данас премашују милијарду и по евра и сасвим су довољне да обезбеде сигурно покриће штета и гарантују заштиту интереса клијената, рекао је Петровић.

„Наш мото је ‘Осигурај будућност’ како бисмо указали на значај осигурања и за становништво и за привреду“, рекао је Петровић.

Зато, каже, едукација мора бити на првом месту како према клијентима тако и према запосленима, агентима продаје, високо квалификованим стручњацима.

„Прилагођавамо се стандардима ЕУ, регулатива се мења и долази до хармонизације прописа, а они у центар, на прво место стављају клијента”, објаснио је Петровић.

На панелу посвећеном осигурању у оквиру Бизнис форума на Копаонику представљена је победничка идеја на такмичењу „Осигурај знање“.

Петровић каже да је идеја да се приближе младима и њима превасходно укажу на значај осигурања. Говорећи о резултатима пословања „Дунав осигурања“ у протеклој години, Петровић је рекао да је та компанија задржала лидерску позицију на тржишту.

Тржишно учешће „Дунава“, према првим прелиминарним подацима, јесте око 27,5 одсто, а 2017. било је 26,8 процената. Укупна премија је 27,6 милијарди, што је за 2,6 милијарди више него 2017.

Растом од 10,6 одсто ова компанија направила је добар искорак у животним осигурањима, нагласио је он. Тржишно учешће у животним осигурањима 2017. било је 6,9 одсто, а године 2018. 9,3 одсто.

„То значи да ‘Дунав осигурање’ глобално заузима прво место. Добит у 2018. години износи 1,7 милијарди динара, односно 14,5 милиона евра“, рекао је Петровић.

Такође је додао да су техничке резерве које су гарант стабилности друштва и сигурности за клијенте лане порасле три милијарде, или 12 одсто, те да износе 27,2 милијарде динара.

Компанија је продала близу два милиона полиса, више него 2017. године и исплатила преко 90.000.000 евра у одштетним захтевима.

Инвестициони портфељ повећан је за близу три милијарде и данас износи 28 милијарди динара.

„Наша компанија је на листи првих сто компанија југоисточне Европе заузела 10. место, према подацима из 2017. године. Верујем да ће резултати за 2018. довести до побољшања на тој листи, а у сваком случају, задовољни смо резултатима постигнутим у години за нама“, закључио је Петровић.

EUR/RSD 117.1262
Најновије вести