У Србију се вратило 1.000 помораца са прекоокеанских бродова

БЕОГРАД: Од избијања пандемије корона вируса у Србију се вратило 1.000 помораца са прекоокеанских бродова, кажу у Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.
luka, tanjug
Фото: Tanjug/R.Prelić, arhiva

Помоћник министарке за водни саобраћај Вељко Ковачевић рекао је да је према евиденцији Министарства, више од 2.000 помораца активно радило у 2020, а да се више од 1.000 њих вратило уз ангажовање министарстава грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре и спољних послова.

Они који се до данас нису вратили претпостављамо да ће остати на бродовима где су ангажовани, навео је Ковачевић.

Помоћник министарке каже да је од увођења ванредног стања у Србији суштински једини сегмент водног саобраћаја који се суочио са проблемом због пандемије путнички саобраћај.

Напоменуо је да од увођења ванредног стања није било проблема у одвијању речног теретног саобраћаја, тако да резултати у поређењу са истим периодом из 2019. показују исте или чак и боље резултате.

Примера ради, у луци Нови Сад од јануара до краја априла имамо повећање обима претовара у поређењу са истим периодом из 2019. Иста ситуација је са луком Богујево, а лука Панчево и лука Прахово су на нивоима из прошле године, рекао је Ковачевић.

Једини релативни пад у обиму претовара, каже помоћник министарке, бележи лука Смедерево, што је резулатат утицаја пандемије ковид-19 јер је, додаје, дошло до пада потражње за челиком на светском тржишту.

То утиче и на обим претовара у луци Смедерево, али и ту имамо неке позитивне индикације, рекао је Ковачевић.

Тренутно је највећи обим превоза и претовара шљунка и песка, затим руда, односно сировина за индустрије челика и бакра, а међу најзначајним по колицинама су жито и нафтни деривати.

Ковачевић је најавио да ће током ове године бити настављена реализација два пројекта, међу којима је један изградња луке Смедерево и да се очекује да ће до септембра бити изабран извођач радова и почеће први радо

Такође, наставља се пројектовање луке Београд. Очекујемо да ћемо до средине или краја јуна имати коначно решење на којој локацији ће се градити нова лука у Београду, рекао је Ковачевић.

Како је навео, у претходна два месеца уговорено је пројектовање за изградњу нових капацитета луке Богојево и луке Прахово.

Пројектовање ће трајати око годину и по дана што значи да до краја 2021. можемо да видимо и прве радове. Такође, очекујемо да ћемо до краја ове године уговорити и започети извођење радова на проширењу капацитета луке Сремска Митровица, рекао је Ковачевић.

EUR/RSD 117.1474
Најновије вести