Уграђују се први распони на вијадукту пруге у Чортановцима

Компанија „РЖД интернешенел” почела је да уграђује прве распоне на вијадукту који гради у Чортановцима на деоници пруге Стара Пазова – Нови Сад.
Rasponi na vijaduktu pruge u Čortanovcima Foto: RŽD internešenel
Фото: Уграђују се први распони на вијадукту пруге у Чортановцима Фото: РЖД интернешенел

Како кажу у тој руској компанији, прва два распона моста биће уграђена између стубова висине 6,5 и 4,5 метара. Њихова дужина износиће више од 40 метара за сваки колосек. Укупно ће на вијадукту бити 84 распонске конструкције, а максимална дужина распона износиће 68 метара.

Сви распони моста ће бити бетонирани на висини, с тим што је највиша удаљеност од земље 24 метра. То значи да ће приликом изградње распонских конструкција бити коришћени кранови са стрелом дугом 60 метара, што ће омогућити да се граде два распона истовремено.Пројектом је предвиђено да вијадукт приликом коришћења издржи максимална оптерећења с обрачунском брзином до 200 км/ч на деоници.

Паралелно с вијадуктом, компанија гради и двоколосечни тунел у Чортановцима. То су најзахтевнији грађевински подухвати на тој деоници пруге. Јединствен објекат за српску железницу – вијадукт специфичан је јер је двоколосечни и представља мост истовремено за два колосека дужине око три километра. Носиће га 59 стубова. Возови ће, када цео посао буде завршен 2021. године, из будућег тунела излазити на вијадукт и код компаније „Нафтахем” на територији Сремских Карловаца спуштати се на земљу.    

Фото: Вијадукт са два колосека дужине око три километра носиће 59 стубова Фото: РЖД интернешенел

„РЖД интернешенел“ изводи радове на тунелу у Чортановцима и двоколосечном вијадукту у оквиру Анекса 3.1 основног уговора. Укупна вредност тог анекса износи око 338 милиона долара. Након завршетка радова, брзина кретања возова на тој деоници достићи ће 200 километара на час.      

З. Мл.

 

EUR/RSD 117.1661
Најновије вести