Возови барском пругом поново иду 100 км на сат

ВАЉЕВО:  Завршени су радови на модернизацији дела барске пруге од Ресника до Ваљева у дужини од 77,6 километара и том пругом се данас провозала потпредседница владе и министарка саобраћаја Зорана Михајловић са представницима Руских железница.
Zorana Mihalović foto: Tanjug
Фото: Tanjug

Возови модернизованом пругом поново могу да иду брзином од 100 километара на сат, а Михајловић је подсетила да је модернизација тог дела барске пруге завршена након пуне четири деценије. "Реконструсали смо првих 77 км пруге и ово је само почетак", поручила је.

Министарка се руским дизел моторним возом, који је набављен у оквиру руског кредита, возила од Вреоца до Ваљева заједно са потпредседником Руских железница Александром Мишарином, генералним директором РЖД Интернешнал Сергејом Павловим и представницима медија.

Министарка је у железничкој станици Ваљево, где је званично обележен завршетак радова, рекла да је сада просечна брзина на тој прузи око 100 куилометара на сат. Модернизација пруге Ресник - Ваљево у дужини од 77,6 километара, на међународном железничком коридору Београд - Бар, завршена је у року, 13. новембра, а редован железнички саобраћај на том делу барске пруге успостављен је јуче.

Уговорена вредност радова на модернизацији пруге Ресник - Ваљево је 79,9 милиона долара, а радови су финансирани из руског кредита чија је укупна вредност 800 милиона долара.Михајловић је нагласила да предстоји даља модернизација пруга на Кориодру 10.

Обнова барске пруге је почела 15. јула 2016. године после пуне четири деценије, а радове је извела компаније РЖД Интернешнал.Михајловић је истакла да су Руске железнице једне од најбољих на свету и да ће Србија насавити у сарадњи са њима да реализује заједничке пројекте у Србији.

Мишарин је рекао да су ту пругу заједно радили руски и српски стручњаци, да је пруга изгађена квалитетно и у предвиђеном року.Он је нагласио да ће Руске железнице радити и пругу Стара Пазова - Нови Сад која је део будуће брзе пруге Београд - Будимпешта.

Захвалио је Влади Србије на доброј сарадњи и изразио очекивање да ће сарадња бити настављена и да желе своје искуство и технологију да поделе са Србијом.Павлов је рекао да се РЖД Интернешнал осећа у Србији као код куће и подсетио да су поред деоница које су радили обнављали и школе.

Он је захвалио министарки Михајловић на великој подршци истичући да она учествује у свим њиховим почецима на пројектима у Србији.
Павлов је министарски уручио "специјалну медаљу" за коју је рекао да је "број један" и да с правом треба да припадне Зорани Михајловић.

Генерални директор Инфраструктуре железнице Србије Мирољуб Јевтић је рекао да на прузи Ресник - Ваљево више нема лаганих вожњи и да је после више од 60 година извршен је ремонт најзначајних инфрастрктурних објеката.

"Ремонтовано је 17 мостова, 12 пропуста, на 27 путних прелаза промењена је комплетна сигнално - сигурносна опрема, а на 16 путних прелаза су извршени грађевински радови. Изграђено је 14,5 км нових одводних канала поред пруге и санирано је 10 косина", навео је.Јевтић је рекао да је време путничких возова смањено са 90 до 100 минута на 65 минута на тој прузи.

Он је рекао да и ће се на прузи од Београда до Новог Сада, када буде за брзине од 200 км на сат, путовати за мање од пола сата.Пројекат за пругу Ресник - Ваљево је урадио Саобраћајни институт ЦИП и радови су обухватилии реконструкцију трупа пруге, горњег строја колосека, два тунела и 17 мостова, контактне мреже, СС и ТТ система, као и ремонт свих инфраструктурних објеката дуж пруге, укључујући и 10 станица.

Пруга Београд-Бар кроз Србију је дуга 287 километара, а пуштена је у саобраћај 1976. године.Руски кредит обухвата модернизацију и градњу Панчевачке пруге, шест деоница на Коридору 10, обнову барске пруге од Ресника до Ваљева, пругу Стара Пазова - Нови Сад и набавку 27 нових дизелмоторних возова из Русије.

EUR/RSD 117.1776
Најновије вести