Квалитет услуга у продавницама у Србији испод европског нивоа

БЕОГРАД: Услуга коју у трговинама добијају потрошачи у Србији је на готово дупло нижем нивоу него на Западу, показује најновије истраживање компаније "Интелиџенс“ (Intelligence).
market prodavnica
Фото: pixabay.com

Квалитет услуге у продавницама робе широке потрошње, који је праћен методом "мyстерy схоппинг" (тајни купац са куповином), био је уочи Нове 2020. године на нивоу 52 одсто, док је европски стандард 81 проценат, према саопштењу компаније о резултатима истраживања.

Око 30 одсто свих продаваца, како се истиче, уопште не познаје карактеристике производа које продају и тешко се сналазе да пронађу информације о њима.

Две трећине њих не занимају потребе купаца, већ воде рачуна о неким другим пословима које обављају. Иако трговци на око две трећине електронских порука одговоре на време, половина њих одговори веома штуро са често генеричким порукама које пребацују посао на неког другог.

"С обзиром на то да већину продавница у овом сектору чине стране компаније, очекивања да ће своје знање уложити у подизање стандарда услуге до сада се нису испунила у потпуности", наводи се у истраживању.

Ипак, напомиње се да је у девет праћених трговинских ланаца забележен раст повећања квалитета услуге - са 47 одсто у трећем кварталу прошле године на 52 процента у последњем тромесечју.

За боље оцене квалитета услуга у трговинама најзаслужнији је нешто већи ниво задовољства самих запослених, констатује "Интелиџенс", који је спровео и мерење задовољства (среће) самих продаваца на радном месту.

Истраживање је показало да су задовољство запосленог и задовољство потрошача у корелацији, и да ће ниво услуге, као и промет, порасти ако су запослених задовољнији, закључује се у истраживању.

EUR/RSD 117.1776
Најновије вести