Половњаци најбоље пасују уз наше новчанике

Ако се не може купити нов аутомобил, онда је решење куповина половног, а по броју продајних места, извесно је да је понуда добра и да купаца има. То и не чуди, пошто је платежна моћ становништва Србије мала,

а нови аутомобили скупи. Цена половних аутомобила се разликује јер на то утичу многобројни фактори – старост и стање возила, класа и врста аутомобила, километража, боја... и крећу се од око 2.000 евра па и до изнад 20.000. Наравно, има и много јефтинијих модела, а реч је углавном о возилима домаћег произвођача „Застава” – па се, рецимо, „застава 101” из 1973. године може купити и за мање од 400 евра, „застава југо темпо” из 2001. године за 500, „флорида” из 2007. године за 1.000 евра... 

Ипак, далеко су траженији модели светски познатих произвођача – „Аудија”, BMW-а, „Опела”, „Реноа”, „Фолксвагена”...  Тако су, рецимо, веома тражени различити модели „аудија”, а цена тих возила креће од око 3.300 евра, па и изнад 15.000. Наравно, она значајно зависи од године производње, јер је тај први стар 13 година и прешао је око 300.000 киломтара, док је модел из 2012. године с пређених око 130.000 километара далеко скупљи. Веома су тражени и аутомобили „фолксваген голф”, а та возила могу се купити по прилично повољним ценама које се крећу од око 2.000 евра па до изнад 4.000, а реч је углавном о возилима старим око десет година.  
 
Приликом куповине половног аутомобила, каже менаyер продаје Ауто-центра „Карузо” у Новом Саду Драган Топалов, потребно је обратити пажњу на неколико ствари, а иако је важан и број пређених километара, тај фактор не мора увек бити пресудан. По његовим речима, много фактора утиче на стање возила, од чега зависи и цена – где је аутомобил вожен, како и на којим деоницама, да ли по граду или на отвореном путу, свакодневно... 
 
– Иако важна, километража није толико битан фактор при куповини половног возила, а пресудно је стање аутомобила, што се веома лако може утврдити и готово да је немогуће погрешити јер се сваки сервисер одређене врсте возила свакодневно среће с њима – каже Топалов. 
 
Наш саговорник наглашава да ризика приликом куповине половних возила нема, да је куповина потпуно је сигурна, али је, наравно, увек потребно прегледати аутомобил да би се проверило његово стање. По његовим речима, возила која они продају увозе се од једне лизинг-куће из Француске, а „Карузо” даје гаранцију на мотор и мењач па је потенцијални купац у потпуности заштићен. 
 
Топалов истиче да на цену половњака утиче и класа аутомобила. Тако аутомобили ниже класе – „рено клио”, „опел кроса”, „фијат гранде пунто”... с различитим нивоима опреме, коштају око 5.500 евра, аутомобили средње класе – „рено меган”, „опел астра”, „ситроен Ц-4” су око 7.000-8.000 евра, док су возила високе класе – „опел инсигнија”, „ситроен Ц-5”... од  9.000 евра па навише. То је, практично, и упола јефтиније од нових возила јер аутомбили ниже класе и с различитим нивоом опреме коштају од око 10.000 евра па навише, средње класе од око 15.000 до око 20.000 евра, а они највише класе – и више од 30.000 евра. 
 
Честа дилема купаца је и да ли је боље купити бензинац или ауто с дизел-мотором. Одговор на то тешко је дати јер се, како указује Топалов, траже и бензинци и дизелаши, у зависности од тога шта је купцу потребно.
 
– Ако је купац неко ко не вози често и годишње прелази до 20.000 километара, боља одлука је бензинац јер је одржавање тих возила јефтиније, кварови су ређи и поправке  коштају мање, док је за дизелаше све другачије, али је аутомобил на дизел-гориво економичнији за велику колиметражу – каже Топалов.
Д. Млађеновић
 
Интернет заменио ауто-пијаце 
По продаји половањака позната су многа места, као рецимо Најлон пијаца у Новом Саду, али продаја на ауто-пијацама, иако и даље актулена, није више прво место где се половна возила купују. Наиме, на интренету се може наћи веома квалитетна понуда половњака, а уз фотографије аутомобила су и све друге важне информације – старост, број пређених километара, опрема... То је и разлог, каже Драган Топалов, што готово ниједан купац не долази да купи возило насумце, напротив, долазе потпуно информисани о моделима за које су заинтересовани.
 
EUR/RSD 117.1776
Најновије вести