Мотоциклисти-пресретачи веома ефикасни у контроли саобраћаја

Мотоцикли-пресретачи, без спољних обележја полиције, једно су од најефикаснијих средстава у контроли саобраћаја, будући да им учиниоци прекршаја тешко могу побећи.
motocikl presretac1Tanjug
Фото: Танјуг

Током маја и јуна саобраћајни полицајци на моторима-пресретачима, с уграђеним уређајима за давање звучних и светлосних сигнала, открили су више од 300 прекршаја, што је значајно већи број него претходних година у истом периоду.

На путевима Републике Србије мотоцикли-пресретачи патролирају од 2012. године. У контроли саобраћаја ангажују се током летње сезоне, као и у периодима пре и после летње сезоне, када временски услови то дозвољавају. Контрола се спроводи како у дневним условима, тако и у ноћним, на свим важнијим путним правцима, укључујући и улице у насељу.

„Радимо у пару, што значи да су увек најмање два мотоцикла у непосредној близини“, каже Иван Лапчевић, објаљено је на сајту МУП-а.

„Разлог је безбедност, као и ефикаснија контрола и боља покривеност деоница пута. При патролирању поштују се ограничења брзине кретања возила, а брзина којом ће се кретати пресретач првенствено зависи од одлуке возача, да ли ће да стану када их пресретач зауставља.“

Фото: МУП Србије

По подацима Управе саобраћајне полиције, протекле две године возачи двоточкаша направили су око 30.000 прекршаја, од којих је трећина некоришћење заштитне кациге, али и вожња без одговарајуће категорије и под дејством алкохола. У Управи кажу да, по анализама, у саобраћајним незгодама у којима су учествовали двоточкаша готово 30 одсто возача мотоцикла није имало одговарајућу категорију за управљање возилом, а око 11 одсто управљало је под дејством алкохола.

„Да би се било који посао, па и посао мотоциклисте-пресретача обављао успешно, постоји предуслов да се воли“, истиче полицајац Далибор Јовановић.

„Наш први и основни циљ је да заштитимо безбедност свих учесника у саобраћају, и то најпре превентивним деловањем, а затим и репресивним мерама према возачима који не поштују саобраћајне прописе.“

МУП сваке године организује редовне и додатне обуке полицајаца-мотоциклиста.

„Под редовном обуком подразумева се припрема полицијских службеника пре почетка сезоне и њихово прилагођавање, а додатне обуке се организују периодично када се већ обучени мотоциклисти припремају за рад с пресретачима“, наглашава Иван Дробњак.

„Посебан акценат је на психофизичкој спреми полицијских службеника јер управљање мотоциклима само на први поглед изгледа једноставно.“

Фото: МУП Србије

Мотоциклисти-пресретачи возе мотоцикле марке „сузуки GSX-R 1000” који постижу максималну брзину од 299 км/х.

Мотоциклисти-пресретачи, осим контроле саобраћаја, обављају и друге задатке, најчешће сарађују с полицијским службеницима Криминалистичке и Граничне полиције у циљу откривања и расветљавања кривичних дела и хапшења особа за којима се трага. 

EUR/RSD 117.1627
Најновије вести