ЕР СРБИЈА УВОДИ НОВИ ЛЕТ? До ОВЕ дестинације директно из Београда

Амбасадор Србије у Сједињеним Америчким Државама Марко Ђурић рекао је да би до краја године могли да буду најављени летови између Београда и Мајамија.
Er Srbija Promo
Фото: Ер Србија промо

Вести долазе после изјава које је генерални директор Ер Србије дао прошле године о плановима за ширење компаније у Северној Америци.

Информацију је објавио специјализовани медиј Exyuaviation, цитирајући речи дипломате прошле недеље на састанку који је одржао са представницима различитих владиних и пословних организација округа Миами-Даде, где је указао и на могућност отварања трећег српског конзулата на Флориди што такође служи за повећање потражње за трасом.

И председник Србије Александар Вучић је у другом интервјуу изјавио да ће ускоро бити покренути летови за Мајами.

Ер Србија је тренутно присутна у Северној Америци са два недељна лета између Београда и Њујорка/ЈФК; и два недељна лета између Београда и Чикага-О’Харе, а ова услуга је поново уведена 2023. после 30 година. Обе руте се саобраћају авионима Аирбус А330-200 капацитета 268 путника, што укупно нуди понуду од 1.072 седишта по правцу сваке недеље.

Летови Ер Србије отворили би нову везу са Флоридом са источном Европом, тржиштем које опслужује само ЛОТ са четири недељна лета између Варшаве и Мајамија (иако укључивање Пољске у источну Европу варира у зависности од извора).

Ер Србија је 2023. године у својој мрежи (углавном усмереној на Европу) превезла 4,19 милиона путника од 51 дестинације у 34 земље. Путнички саобраћај је порастао за 53% у односу на 2022. годину, док је број летова повећан за 44% (~45.000). Флота компаније се састоји од 7 АТР 72, 10 А319, 5 А320, 2 А330-200, једног Е190 и три Е195.

Прошлу годину обележио је и потпуни излазак Етихад ервејза из капитала Ер Србије, када је држава стекла 16,42 одсто акција које су и даље биле у власништву компаније.

Етихад је успео да добије до 49 одсто удела у Ер Србији, који је касније пао на 18 одсто 2020. и 16 одсто 2022. године, док је влада напредовала у плану модернизације и финансијског санирања авио-компаније. За све ово време Етихад је био у улози инвеститора, али без учешћа у управљању Ер Србијом.

Б92

EUR/RSD 117.1527
Најновије вести