Просветни радници у Војводини полагали стручне испите

Према извештају Покрајинског секретаријата за образовање, прописе, управу и националне мањине – националне заједнице, у области предшколског, основног и средњег образовања и васпитања, од 1. септембра 2018. до 15. јула 2019. стручне испите полагала су укупно 792 кандидата. Међу њима су били директори, секретари, наставници, васпитачи и стручни сарадници.
e
Фото: pixabay.com

Стручни испит из првог пута, у једном року, положила су четири секретара, као и 682 кандидата из осталих категорија, распоређена на десет испитних термина. На поправном се појавило 69 испитаника, од којих деветоро није прошло, док је 60 делимично задовољило услове.

Организација врло строгих испита за лиценцу за директора установе образовања и васпитања са седиштем на територији АП Војводине започета је у децембру 2018. године. Од тада је током пет рокова на провери било укупно 37 кандидата: 31 положио је из првог пута, док је на поправни испит из једног дела пало шест кандидата, од којих двоје ни тада није имало среће, те ће поново изаћи пред комисију у септембру 2019. године.

Према савременој дефиницији, добар директор мора да буде лидер и да међу запосленима развија позитивну атмосферу, а да према ђацима поступа мудро, не покрећући дисциплинске поступке и не кажњавајући их, већ знајући како да смири ситуацију и реши проблеме.

У првом делу испита оцењују се резултати истраживања која су директори применили у школи и њихове препоруке ради унапређивања образовно-васпитне праксе.

У другом делу комисија процењује има ли кандидат компетенције неопходне за директора школе или вртића, што подразумева инклузивни приступ образовању, упућеност у најновије прописе и разумевање истих, квалитетну наставу и подстицање културе учења у својој установи, праћење и подстицање постигнућа деце, те професионално усавршавање запослених.

Трећа етапа испита предвиђена је за представљање и образлагање личног портфолија. Како налаже правилник, кандидату који не положи сва три дела испита дозвољено је да накнадно полаже само сегмент који није задовољио комисију. Ако му ни на поправном то не пође за руком, савладан програм обуке биће му признат до следећег рока, али уколико ни у наредном покушају не буде успешан, мора изнова проћи обуку како би могао тражити лиценцу.

Како је својевремено изјавио министар просвете Младен Шарчевић, у избор школских директора у Србији данас се мешају сви, од локалне самоуправе до чланова синдиката, а то што је неки кандидат добио већину наставничког већа не мора значити да је права особа за то место. Директор школе мора бити узор за целу заједницу и показати елан, нарочито због планова да се уведе целодневна настава, у оквиру које ће се и после часова остајати на спортским и разним другим школским активностима.

Према очекивањима Министарства просвете, до краја 2021. године сви тренутно именовани директори образовних установа требало би да стекну лиценцу.

С. Милачић

 

EUR/RSD 117.1527
Најновије вести