Смернице министарства за нову школску годину: Самовредновање, емпатија, НОВА СЛОБОДНА АКТИВНОСТ ЗА УЧЕНИКЕ ОД ПЕТОГ ДО ОСМОГ РАЗРЕДА

БЕОГРАД: Министарство просвете је свим школама данас упутило Смернице за организацију и реализацију образовно-васпитног рада у основним и средњим школама у школској 2023/2024. години чији је главни циљ, како се истиче, развој позитивних људских вредности код ученика, унапређивање односа заснованих на међусобном поштовању, сарадњи и солидарности уз уважавање различитости.
nastava skola, dnevnik.rs
Фото: Dnevnik.rs

Како се наводи у саопштењу Министарства просвете, те смернице су узеле у обзир последице мајских трагедија, а донете су како би се обезбедио континуитет у образовно-васпитном раду и достизање циљева образовања и васпитања.

Према тим смерницама, првог наставног дана организоваће се разговори са ученицима како би се упознали са планом рада, а покренуће се заједнички разговори са свим актерима школског живота.

Током прве наставне недеље организоваће се тематска настава, са радионицама и другим активностима усмереним ка неговању емпатије, вредностима међусобног поштовања, сарадње и солидарности, уз уважавање различитости.

Друге наставне недеље предвиђено је да наставници спроводе иницијално процењивање у оквиру појединачних предмета и у складу са њима врше даље планирање образовно-васпитног рада.

Школе су у обавези да годишњим планом рада предвиде самовредновање у првом полугодишту рада школе у областима квалитета – Подршка ученицима и Етос (општа атмосфера у школи – толеранција, осећај заједништва, добри међуљудски односи, осећај безбедности и слично), како би се акциони план унапређивања Подршке ученицима и Етоса реализовао током другог полугодишта.

Смерницама је предвиђено да се током септембра спроведу процене адаптације за ученике петог разреда основне и првог разреда средње школе на нову средину, као и мере подршке наставницима и ученицима.

Предвиђена је нова слободна активност за ученике од петог до осмог разреда основних школа - Врлине и вредности као животни компас, док ће се у  средњим школама посебна пажња усмерити на изборне програме којима ће се подржати развој позитивних људских вредности.

Такође, до краја првог полугодишта, школе ће заједно са ученицима и родитељима креирати идентитет и мото школе тако што ће дефинисати заједничке вредности и очекивана понашања које су у складу са утврђеним идентитетом.

EUR/RSD 117.1527
Најновије вести