ЗАТВОРСКЕ КАЗНЕ ДО 15 ДАНА Нова правила о вожњи електричних тротинета, ова опрема је обавезна, регулисана брзина и безбедна вожња

Уводи се низ нових правила за управљање електричним тротинетима, међу којима су ограничења брзине, али и ношење обавезне опреме.
e
Фото: Pixabay

Изменама Закона о безбедности саобраћаја донете су и битне измене поводом употребе и вожње електричних тротинета, што до сада није било дефинисано.

Према новом закону, електрични тротинети неће моћи да се возе пешачким делом тротоара, већ бициклистичким стазама и бициклистичким тракама, а ако њих нема, онда коловозом.

Возачи електричних тротинета у Србији неће смети да носе слушалице у ушима док возе, мораће да носе заштитну кацигу и светлоодбојни прслук, а на тротинету морају имати посебну налепницу која ће служити као регистрација. Ово су само неке од одредби у Предлогу закона о изменама и допунама Закона о безбедности саобраћаја на путевима.

Измене и допуне овог закона Влада је усвојила крајем јула ове године и он је сада у скупштинској процедури. Предложено је, између осталог, да возачи електричних тротинета за кретање користе бициклистичку стазу, пешачко-бициклистичку стазу или бициклистичку траку.

Правила за вожњу електричних тротинета на коловозу

- Малолетни возачи моћи ће на коловозу да управљају електричним тротинетима само тамо ге је дозвољена бриза кретања до 30 километара на час,

- Пунолетни ће моћи да возе тамо где је дозвољена брзина до 50 километара на час,

- Максимална дозвољена брзина кретања тротоара биће 25 километара за час (за све),

- Максимална дозвољена јачина тротинета 0,6 киловата,

- Дозвољено је возити на удаљености од 1 метар од ивице пута,

- Обавезна је заштитна опрема, кациге, а у условима смањене видљивости флуоресцентни прслук

Фото: Pixabay

Правила о ограничењу брзине

За вожњу тротинета ван посебне стазе, односно траке, сме се користити коловоз у ширини од највише једног метра (од десне ивице коловоза), осим на делу пута испред раскрснице или другог места на коме возило скреће улево, односно када претиче или обилази.

Возач електричног тротинета, а ни електричног бицикла не сме да се креће бициклистичком стазом брзином већом од 35 километара на сат и мора да се креће десном страном у смеру кретања возила.

Уколико се два или више возача бицикала, електричних тротинета, мопеда и трицикала крећу у групи, дужни су да се крећу један за другим.

Издавање налепница

У новом правилнику наводи се да ће се на тржишту појавити само тротинети који испуњавају ове услове, а Агенција за безбедност саобраћаја ће издавати налепнице.

То не представља регистрацију возила, већ да возило испуњава прописане услове.

Сваки електрични тротинет који учествује у саобраћају мораће да има залепљену налепницу.

На основу налепнице се може утврдити снага електромотора, конструктивна брзина и маса празног возила.

Начин издавања, вођења евиденција, изглед и начин постављања налепнице прописује министар надлежан за унутрашње послове, на предлог Агенције.

Заштитна опрема и правила о безбедној вожњи

Закон налаже да возачи електричних тротинета за време вожње морају да носе на глави закопчану заштитну бициклистичку кацигу, али и да имају светлоодбојни прслук када се крећу коловозом.

Возачи тротинета мораће да носе прслук или бити осветљени или означени рефлектујућом материјом ноћу и у условима смањене видљивости када се крећу бициклистичком стазом, односно пешачко-бициклистичком стазом.

Фото: pixabay.com / dnevnik.rs

Када буду прелазили коловоз, возачи не смеју да возе тротинет у том тренутку, односно преко пешачког прелаза. Ово правило важи осим на прелазу бициклистичке стазе, односно пешачко-бициклистичке стазе преко коловоза.

Возачима је још законом забрањено и да док возе испуштају волан из руку, склањају ноге са ослонца (осим у случају када возило није у покрету) и да се придржавају за друго возило.

Такође, возач тротинета не сме да води, вуче или потискује друга возила, односно животиње, осим да вуче прикључно возило које је произведено као прикључно возило намењено за вучу од стране врсте возила која исто вуче.

“Возач не треба да допусти да возило којим управља буде вучено или потискивано, превози предмете који могу да га ометају током управљања, нити да употребљава на оба ува слушалице за аудио уређаје”, наводи се у Закону.

Законом је прописано да лице млађе од 14 година не сме да управља тротинетом на јавним путевима.

Возач електричног тротинета као ни бицикла, мопеда, трицикла, односно мотоцикла, не сме да превози лице које је под утицајем алкохола, односно психоактивних супстанци или из других разлога није способно да управља својим поступцима.

Казне предвиђене законом

Такође, возач не сме превозити друго лице на тротинету, а уколико то буде урадио може бити кажњен. Такође, он не сме превозити лице млађе од 14 година на ауто-путу и мото-путу и уколико буде био ухваћен да то ради следи му казна затвора од најмање 15 дана или новчана казна од 100.000 динара до 120.000 динара.

(АЛО)

EUR/RSD 117.1050
Најновије вести