То значајно убрзава проток саобраћаја на Коридору 10, а у саопштењу се наводи и да је затворени систем наплате путарине праведнији систем и да је препоручен директивама Европске уније.
Код тог система наплате није могуће утврдити број пређених километара код возила које се после изласка са једне наплатне станице вратило на ту исту наплатну станицу.
Наводе и пример да када учесник у саобраћају узме магнетну картицу на наплатној станици "Београд" и изађе нпр. на наплатној станици "Смедерево", тачно се зна колико је километара прешао и на основу чега је обрачуната путарина.
У случају, међутим, да се возило врати на исту наплатну станицу са које се пошло није могуће ни на који начин утврдити број пређених километара.
Због тога није могуће наплатити путарину по пређеном километру, већ се у таквим случајевима наплаћује унапред утврђена цена за најдужу релацију и трошкови ванредног поступка.
Путеви Србије обавестили су раније јавност о процедури наплате путарине у конкретном случају, али ће, како се наводи у саопштењу, размотрити могуће предлоге за превазилажење тренутне ситуације.