Онлајн куповина: Наjтраженији рачунари, али и ствари за кућу

БЕОГРАД: У појединим продавницама техничке робе од увођења ванредног стања због епидемије корона вируса онлајн продаја је повећана за 50 одсто, а највећи раст бележи продаја рачунара, ИТ опреме и гејминг конзола, док су се на листи најбоље продаваних производа нашли и апарати за негу и улепшавање.
kompjuter
Фото: Tanjug/Pixabay, ilustracija

У Народној банци Србије кажу за Танјуг да се очекује да ће електронска трговина у првом тромесечју у појединим привредним гранама показати раст, док ће у некима бити у паду, што је сасвим очекивано у датим околностима.

За сада техничка роба има највећу прођу, а у великим продавницама намештаја и других ствари за кућу кажу да потрошачи онлајн купују ствари које су им потребне како би реорганизовали и опремили свој дом за период изолације, па су тако највише заинтересовани за столове, столице, душеке и постељине.

У Техноманији за Танјуг повећану тражњу за рачунарима и ИТ опремом објашњавају углавном чињеницом да многи послодавци организују за запослене рад од куће.

„Пораст продаје конзола и гејминг опреме можемо приписати чињеници да све више људи своје слободно време проводи у својим домовима. Поред поменутих категорија на листи најбоље продаваних производа су се нашли и апарати за негу и улепшавање који потрошачима пружају једноставно и брзо улепшавање код куће“, каже Марта Јованчић из Техноманије.

Наводи да се труде да подстакну потрошаче да куповину обаве на лакши и бржи начин, из удобности и безбедности свог дома, а да захваљујући посебним погодностима и акцијама бележе позитиван тренд продаје путем интернета.

„Настојимо да одговоримо што брже на све захтеве у новонасталој ситуацији. У складу са новим околностима организовали смо нашу испоруку и повећали мере предострожности. У циљу превенције, испорука се врши бесконтактно. Уређаји се допремају до улазних врата и по жељи примаоца отпакују на лицу места“, рекла је Јованчић.

Како је навела, време испоруке је прилагођено трајању забране кретања и достава функционише несметано, а бесплатна је за све поруџбине у вредности већој од 2.000 динара.

Милица Радовић из Гигатрона каже за Танјуг да је сада примарна онлајн продаја, за коју наводи да је значајно већа у односу на ранији период.

“Продавнице у тржним центрима су затворене, још увек имамо неке објекте који раде, међутим како је скраћено радно време људима много више одговара да куповину обаве онлајн из својих кућа”, рекла је Радовић.

Како је навела, најпродаванији су лаптопови, деск топ рачунари, монитори, телевизори, опрема за гејминг, фитнес опрема, али и мали кућни апарати и бела техника.

Робу, додаје, испоручују путем курирских служби од којих у овим тренутку сада практично највише зависе.

“Део испоруке радимо сами нарочито за белу технику, а што се чекања тиче ту смо условљени радом курирских служби”, рекла је Радовић и додала да максимално настоје да рок испоруке буде два-три дана, а да је достава је, каже, бесплатна за купљену робу чија је вредност већа од 3. 000 динара.

Нуде и испоруку до врата за купце беле технике, док су од скоро покренули нову услугу која подразумева преузимање купљених уређаја ван малопродајних објеката у време када купцу одговара, односно без чекања у реду и уласка у продавницу.

“Дакле, купац наручи онлајн, плати све путем онлајн апликације и након тога може да дође у договорено време да преузме робу”, рекла је Радовић.

Испричала је да у овом периоду не организују неке веће акције и попусте, с озбиром да је потражња велика, а да су залихе робе, које за сада има у довољним количинама, ограничене.

У компанији ИКЕА кажу да је њихова онлајн продавница од самог увођења показала бројне предности, и да су у претходној години, када је у питању овај сегмент, имали раст од 81,5 одсто.

Наводе да је ванредно стање донело и разне изазове, али да и у овим тешким временима и даље постоји интересовање грађана за производе те компаније.

„Наставак пословања кроз електронску трговину је важан и за наше запослене, јер ће нам омогућити да ублажимо негативан ефекат кризе и притом осигурамо средњорочну и дугорочну одрживост нашег бизниса“, рекао је директор ИКЕА за Србију Страхиња Урошев.

„Оно што смо за сада приметили, јесте да су наши купци највише заинтересовани за основне производе који су им потребни како би реорганизовали и опремили свој дом за период изолације. Под тим мислимо на столове, столице, душеке, постељину и слично, сав онај намештај и производи који нам омогућава нормалан и неометан боравак код куће“, каже Урошевић.

У Србији ИКЕА нуди бесконтактну доставу на кућну адресу, од јуче је доступно и преузимање поруџбине без контакта у робној кући ИКЕА Београд и у центру за испоруку Нови Сад, путем Click & Collect услуге, а услуге доставе се наплаћују по уобичајеним ценама, у зависности од тежине пошиљке.

У складу са одлукама и мерама Владе, као и због безбедности запослених и купаца, каже Урошевић, услуге попут планирања у кући, услуге монтаже или уградње кухиња су привремено обустављене.

Наводи и да су због тренутне ситуације могућа мања кашњења доставе, а настоје да купце на време обавесте уколико дође до измена у најављеним роковима доставе.

За Танјуг у НБС наводе да ће прецизне информације о броју и вредности трансакција куповине роба и услуга на интернету имати по анализи релевантних података које ће Народној банци Србије доставити банке.

Наводе да ће тада имати званичне податке о броју плаћања безготовинским путем, међу којима су и подаци о трансакцијама платним картицама и електронским новцем за куповину робе и услуга преко интернета.

Прецизирали су да НБС располаже подацима о трансакцијама интернет куповине робе и услуга која је извршена платним картицама или употребом електронског новца, али не и подацима о интернет куповини која је извршена на други начин, на пример плаћање поузећем и слично.

EUR/RSD 117.5893
Најновије вести