Технички преглед у Новом Саду 4.800 динара

У појединим градовима Србије цена техничког прегледа аутомобила последњих дана повећана је две-три хиљаде динара.
Tehnicki pregled/Dnevnik.rs
Фото: Dnevnik.rs

У неким градовима у Србији нова цена техничког прегледа примењује се од прошле недеље и сада за аутомобиле кошта од 5.000 до 6.000 динара, за мотоцикле од 3.000 до 4.000, аутобусе од 10.000 до 12.000, теретњаке од 5.000 до 12.000 и за прскалице 4.000 до 12.000. Толике нове цене техничких прегледа усвојиле су ауто-куће у чачку, Ужицу, Горњем Милановцу...

Како су за „Дневник” изјавили у неколико новосадских ауто-кућа које се баве регистрацијом возила, па самим тим и техничким прегледом, речено је да је нова, виша цена, усаглашена на нивоу Новог Сада и да она од понедељка, 12. новембра, износи 4.800 динара за аутомобиле.

1.700 привредних субјеката се бави техничким прегледом

Ново повећање цене техничког прегледа ауто-куће оправдавају чињеницом да су им осигуравајуће куће смањиле зараду од продатих полиса ауто-осигурања с 20 одсто на пет.

Међутим, у Удружењу потрошача „Ефектива” тврде да је поскупљење техничког прегледа неоправдано. Истичу да у Србији има око 1.700 регистрованих привредних субјеката који се баве техничких прегледом и регистрацијом возила. По званичној статистици, у Србији има око два милиона регистрованих возила, што значи да у просеку свака фирма може регистровати око 1.176 возила годишње, или 98 месечно.         Рачуница „Ефективе”, када је цена техничког прегледа 3.000 динара, колика је била пре овог поскупљења, показује да је месечна зарада од регистрације 98 возила 2.450 евра. На тих 98 возила месечно нека буде још пет евра по возилу на име оних пет одсто који се добијају од осигурања, то укупну месечну зараду подиже на 2.940 евра.

20 одсто била зарада на продате полисе осигурања, а сада 5 одсто

– Да ли је то довољно да покрије месечне трошкове? Ново повећање цене се оправдава смањивањем провизије од осигурања па се поставља питање зашто су технички прегледи већ цену својих услуга првобитно повећали с 1.000 динара на 3.000 када је провизија од осигурања у том периоду била иста? – пита „Ефектива”.

Уколико заиста ускоро буде завршен нови закон о обавезном осигурању у саобраћају, који припремају Министарство финансија и Народна банка Србије, провизија за обавезно осигурање возила коју осигуравајуће куће дају сервисима који обављају техничке прегледе не би више утицала на цену техничког прегледа.


Може и без провизије

Народна банка скреће пажњу на то да она не обавља надзор над техничким прегледом возила јер то није у њеној надлежности, али и подсећа на то да полису осигурања од ауто-одговорности возачи могу купити директно од друштва за осигурање или од лица које обавља послове заступања у осигурању уколико та могућност не постоји код техничког прегледа. У том случају не би плаћали провизију сервисима који обављају технички преглед.


Удружење потрошача „Ефектива” пак подсећа на то да је НБС пре четири године повећао обавезно ауто-осигурање 45 процената и да су један од разлога биле и високе провизије које осигуравајуће куће дају техничким прегледима, као и да је сад та провизија смањена на пет одсто.

Љ. Малешевић

EUR/RSD 117.1776
Најновије вести