Номус: Долазе Гидон Кремер и „Кремерата”, Крилов, Маџар, Гекић, „Волоси”...

НОВИ САД: Новосадске музичке свечаности и ове ће године понудити поклоницима уметничке музике програм којег се не би постиделе ни највеће културне престонице.
sinagoga jevreji
Фото: Dnevnik.rs

Како смо већ писали, Номус ће отворити 9. априла Српско народно позориште премијерним извођењем недовршене опере Франца Листа „Сарданапало”. Ово дело, које се безмало век и по сматрало изгубљеним, праизведено је прошле године у Вајмару, тако да ће његово концерто извођење, под управом маестра Ђанлуке Марчана, које ће изнети Оркестар и Хор Опере СНП-а, уз гостујуће солисте - јерменску сопранисткињу Ануш Ховханисјан, британског тенора Семјуела Сакера и немачког баса Вазгена Хазарјана – бити истински спектакл.

И не једини на Номусу, напротив. Наиме, како „Дневник” незванично сазнаје, већ следеће вечери, 10. априла, у Синагоги ће наступити чувени виолиниста Гидон Кремер са својим камерним ансамблом „Кремерата Балтика”. Подсетимо, „Кремерата”, коју творе врхунски млади уметници из Литваније, Летоније и Естоније, била је и 2011. део Новосадских музичких свечаности, приредивши тада са турским пијанистом и композитором Фазилом Сајем један од оних концерата који дуго остају у сећању. Ове године ансамбл долази у Нови Сад са својим оснивачем, којег је легендарни диригент Херберт фон Карајан сматрао „најбољим живим виолинистом”, а на програму ће бити дела Хајдна и Шостаковича.

Новосадска публика ће бити у прилици да чује још једну истинску светску звезду – руског виолинисту Сергеја Крилова. Од победе на међународним конкурсима „Антонио Страдивари” у Кремони и „Фриц Крајслер” у Бечу крајем деведесетих година прошлог века, Крилов је остварио заиста импресивну каријеру, сарађујући са најпрестижнијим оркестрима и диригентима, као што су Валери Гергијев, Владимир Ашкенази, Золтан Кочиш, Владимир Јурковски или Јутака Садо, али и свирајући у камерним формацијама са Мишом Мајским, Јуријем Башметом, Итемаром Голаном, Александром Књазевим... Крилов ће на Номусу наступити са Литванским камерним оркестром, а изводиће дела Чајковског, Сарасатеа и Камија Сен-Санса.

Ни ове године неће изостати концерти великих формација. Војвођански симфонијски оркестар свој ће наступ, под управом Александра Марковића, посветити Густаву Малеру; док Београдска филхармонија долази на Номус први пут са својим шефом-диригентом Ганријелом Фелцом и за ту прилику припрема дела Сибелијуса, Нилсена и Бетовена. Посебна постастица ће бити „дупла” сарадња Симфонијског оркестра и хора Академије уметности у Новом Саду са пијанистом Кемалом Гекићем, јер ће с њим најпре премијерно на овим просторима извести „Гернику” америчког композитора Фредерика Кауфмана, а потом и Бетовенову Фантазију за клавир, хор и оркестар.

Номусу се враћа и пијаниста Александар Маџар, овог пута са британским виолинистом Ентонијем Марвудом, а њихов програм ће у фокусу имати композиције Шуберта, Елгара и Прокофјева. Део фестивала посвећен камерној музици заокружује израелски клавирски квартет „Октопус”, док ће поље њорлд мусица покрити виолиниста Лајко Феликс који долази са откаченим пољским квинтетом „Волоси”, те необичан дует, који творе велшка харфисткиња и композиторка Кетрин Финч и чувени сенегалски користа Секоу Кеита (кора је, иначе, традиционални афрички инструмент који доста подсећа на харфу, не само изгледом него и звуком). Ова два „world” концерта ће, иначе, бити одржана ван „традиционалних” Номусових простора, први у Студију М, а други у Галерији Матице српске.

М. Стајић

EUR/RSD 117.1776
Најновије вести