Подсетимо, овај вернисаж представља заједнички пројекат ГМС, Уметничко-историјског музеја у Бечу и Галерије Белведере. „Желели смо да поставимо наше сликарство у један шири европски контекст. С обзиром на то да већ имамо дугогодишњу сарадњу са музејским установама у Бечу, осмислили смо пројекат који би заправо требало да представи стваралаштво двојице уметника који су у исто време деловали у царствујушћој Вијени. А она је тада била центар можда најузбудљивијег и најатрактивнијег уметничког подухвата тог доба, каква је била појава сецесије или уопште та уметност везана за Fin de siècle, односно крај 19. века”, речи су управнице ГМС др Тијане Палковљевић Бугарски.
Тако је настала изложба, која обухвата једно мање познато дело Густава Климта, „Дама са лила шалом”, које се чува у Уметничко-историјског музеја у Бечу, док је из Галерије „Белведере”, која чува најпознатија Климтова дела, стигла слика Паје Јовановића - „Бечлијка”, која је откупљена 1905. године са изложбе приређене у Кунстхалеу и никада до сада није представљена у нашој земљи. Треће пак платно, којим је употпуњена поставка, из збирке је Галерије Матице српске, а ради се о Јовановићевом портрету његове супруге Муни.
- Идеја је била да кроз једну изложбу двојице уметника из три музеја и нека дела која никада до сада нису виђена на овим просторима, представимо једну епоху и истовремено укажемо на важност међумузејске сарадње, на јединствен уметнички простор и на изузетно снажне везе српске и аустријске културе - наводи управница ГМС.
И та идеја је очигледно уродила плодом, будући да од 13. октобра, када је изложба отворена, интересовање за њу не јењава.
М. С.