Стеријино позорје први пут без лауреата!

Стеријино позорје први пут у својој 62 године дугој историји није добило лауреате ни у једној од главних категорија – за представу у целини, режију, драмски текст, костим, сценографију, музику, а нису додељене ни глумачке награде.  
Sterijino pozorje/Plakat
Фото: 62. Стеријино позорје/ плакат

Тако је, након што је синоћ одгледао последњу представу у такмичарској селекцији, „Хипнозу једне љубави” Душана Ковачевића у извођењу Звездара театра, и потом већао до дубоко у ноћ, на крају једногласно одлучио  Жири фестивала, који су чинили композиторка Исидора Жебељан, редитељи Александар Поповски и Никита Миливојевић, те глумци Емина Елор и Предраг Мики Манојловић (председник). Уместо тога , као одговор на „време ненаклоњено позоришту и култури” – како је жири навео у свом образложењу – додељене су само две специјалне Стеријине награде: свим учесницима Позорја и публици.

Када је реч о пратећим позоријанским наградама, по оцени позоријанске публике најбоља представа је „На Дрини ћуприја” по мотивима романа Иве Андрића у адаптацији и режији Кокана Младеновића и извођењу ансамбла Српског народног позоришта. Ова представа је добила и награду Округлог стола критике, а за режију „Дрине” Кокан Младеновић је добио посебну награду  за уметничко остварење, које додељује жири листа „Дневник”. Стеријину награду за позоришну критику добио је Иван Меденица за текст о представи „Родољупци” Јована Стерије Поповића у режији Андраша Урбана и извођењу глумаца Народног позоришта из Београда.

Фестивал се званично затвара вечерас премијерним извођењем на сцени „Пера Добриновић” Српског народног позоришта драме „Моја ти”  по награђеном тексту „Како је добро видети те опет” Олге Димитријевић у режији Александре Милавић Дејвис и продукцији Атељеа 212 и Стеријиног позорја.

М. С.  

EUR/RSD 117.0386
Најновије вести