Фејсбук ће медијима плаћати милионе за вести?

Фејсбук нуди милионске доларске износе медијима за право да њихов садржај користи у секцији вести, за коју се компанија нада да ће је покренути крајем ове године, преноси хрватски Т портал.
fejsbuk
Фото: pixabay.com

Представници Фејсбука рекли су директорима медија да су спремни платити и до три милиона долара годишње за лиценцу за комплетне приче, наслове и преглед текстова. Исти извори наводе како су међу изворима вести с којима Фејсбук жели да послује Дизнијев АБЦ Њуз, Волстрит џурнал, Вашингтон Пост и Блумберг.

Фејсбукови планови откривени су у тренутку док се компанија суочава са све више критика због своје улоге у борбама медијске индустрије да покупи што је могуће више прихода од оглашавања, који су досад одлазили новинама. Фејсбуков и Алфабетов Гугл зарадили су 60 посто свих прихода од дигиталног оглашавања у САД-у прошле године, наводи еМаркетер.

Договор о лиценци за вести између Фејсбука и медија трајаће три године. Фејсбук планира да покрене секцију вести током јесени, наводе споменути извори.

Фејсбук је предложио да ће медијима препустити одлуку како ће се њихов садржај појављивати у секцији с вестима. Медијима ће бити допуштено да бирају хоће ли своје приче објавити директно на Фејсбуку или ће објавити само наслове и сажетке те кориснике преусмерити на своје сопствене веб странице. У том случају, секција вести била би генератор веб промета за произвођаче вести, уз извор прихода од лиценцирања.

Гугл, један од Фејсбукових највећих конкурената, трпео је критике због тога што није плаћао медијским кућама наслове и сажетке који су се појављивали на његовом претраживачу.

Компанија плаћа за право да показује видеоснимке у својој секцији Фацебоок Wатцх, у којој се могу наћи оригиналне емисије и популарне снимке. Прије је издавачима унапријед плаћао и за стварање садржаја за Фацебоок Ливе, своју ливе видео функцију.

Неки издавачи остају сумњичави према Фејсбуковом последњем покушају да финансира садржај, посебно због његове историје подржавања иницијатива као што су Фацебоок Ливе, само да би одбацио планове финансирања кад би такви производи били неуспешни. „Од издавача се тражи много ако то подразумијева да се обавежемо на нешто за што нико од нас нема појма хоће ли функционисати“, рекла је још једна особа блиска овој теми.

Фејсбук је, као и друге велике технолошке компаније, под надзором разних регулаторних тела која проводе антимонополске истраге. Америчка федерална комисија за трговину истражује је ли Фејсбук предузимао аквизиције како би спријечио потенцијалне конкурентске претње. 

EUR/RSD 117.5248
Најновије вести