ПОКУШАВАТЕ ДА СМРШАТЕ? Ове калоричне и укусне намирнице НЕ ИЗБЕГАВАЈТЕ, и даље можете да УЖИВАТЕ У ЊИМА

За висококалоричну храну се обично каже да је нездрава и да није хранљива.
е
Фото: Pixabay.com

Истина је да ће прекомерна конзумација висококалоричне хране повећати вашу телесну тежину, али то не значи да је то заиста тако лоше.

Нутриционисткиња Кристин Бирн наводи да калорије нису лоше јер су извор енергије који се налази у храни. Постоји много здравих намирница које су богате калоријама и хранљиве и треба их укључити у уравнотежену исхрану.

"Калорична храна може да обезбеди много хранљивих материја, а понекад је то најлакши начин да свом телу дате енергију која му је потребна", објаснио је Бирн.

Цела јаја

Једење целог јајета често има "лошу репутацију" због високог садржаја масти и холестерола. Међутим, јаја такође пружају много хранљивих материја које нећете добити ако их не поједете цела. Они нуде одличан извор протеина и обезбеђују витамине А, Д, Е и фолну киселину.

Фото: Dnevnik (arhiva)

Пуномасно млеко

Слободно конзумирајте пуномасно млеко

Нутрициониста Ејми Голдсмит наводи да пуномасни млечни производи, укључујући млеко, имају више калорија због садржаја масти, али садрже и низ витамина растворљивих у мастима. Поред тога, млеко је одличан извор витамина Д и калцијума и нема додатог шећера.

Тестенина

Бела тестенина која се не прави од целе пшенице или махунарки често се означава као рафинисана храна, али ова храна се може похвалити изненађујућом количином хранљивих материја. Тестенина садржи два грама влакана и седам грама протеина у 50 грама. Лоша репутација тестенине вероватно произилази из чињенице да се она углавном конзумира у превеликим количинама и у комбинацији са другим калоричним намирницама.

Фото: pixabay.com

Кромпир

Иако је богат влакнима, калијумом и фосфором, кромпир се често избегава у процесу мршављења. Упркос томе што је скробно поврће, кромпир просечне величине има само 27 грама угљених хидрата. Може бити одличан извор влакана, витамина и минерала, али пазите како их припремате и колико масти и натријума додајете.

Сир

Сир обезбеђује здраве масти, протеине и хранљиве материје које су нам потребне

Пуномасни млечни производи попут сира свакако су висококалорични, али то не значи да их треба избегавати. Сир обезбеђује здраве масти, протеине и хранљиве материје које су нам потребне. Поред протеина, богат је калцијумом и подржава здравље костију и мишића.

Фото: pixabay.com

Орашасти плодови

Орашасти плодови су високо калорични, али су и супер хранљиви. Препуни здравих масти, влакана и минерала попут магнезијума и селена, ораси су савршен пример висококалоричне хране коју не треба избегавати. Путер од кикирикија нуди мешавину масти, биљних протеина и мало угљених хидрата, као и значајне количине магнезијума и витамина Б6.

Прелив за салату

Иако је истина да ове намирнице додају више калорија вашем оброку, то не значи да их треба потпуно искључити. Преливи за салату, посебно ако су направљени од незасићених масти попут маслиновог уља или уља авокада, могу бити веома хранљиви и помоћи у побољшању апсорпције хранљивих материја у салати са којом их комбинујемо.

(Espreso / b92)

EUR/RSD 117.0443
Најновије вести