Јелушић за Дневник: Софтвер „САП” стартује од 1. јануара

Члан Градског већа за комуналне послове Здравко Јелушић био је председник Скупштине Града у претходном мандату, а сада води комунални сектор у Градској управи. У интервјуу за “Дневник”, истиче да је разлика велика.
1
Фото: Dnevnik.rs

- Бити Председник Скупштине Града је огромна част, а  обавезе су претежно протоколарне - каже Јелушић. -  Са друге стране, бити Члан већа за комуналне послове је најодговорнији посао по питању одржавања комуналног реда, јер он подразумева контролу чистоће Града, водоснабдевања, као и стања зеленила у граду. Такође мора водити рачуна о функционисању ЈКП “ Новосадска топлана”, одржавању реда на пијацама, али и приступити решавању проблема паса на улицама. Да даље не набрајам, пошто би било заморно за читаоце.

По питању одговорности за стање у граду, грађани препознају Градоначелника, сада кажете да сте Ви одговорни, па да ли сте као грађанин задовољни стањем и комуналним редом?

- Градоначелник Милош Вучевић је бирао свој тим и ја сам један од носилаца одговорности за комунално стање у граду, зато сматрам да смо пре свега ми одговорни, свако за свој ресор, па тек онда градоначелник. Морам да нагласим да се није десило да нешто тражим од градоначелника, а да није прихваћено. Верујем да ће се са тим сложити сви у Градском већу. Што се тиче директног питања да ли сам задовољан као грађанин морам директно и да одговорим. Нисам! И сам препознајем проблеме због наглог раста Новог Сада, стога се трудим, заједно са руководствима и запосленима у предузећима, да на прави начин одговоримо изазовима. Навешћу Вам само два изазова који су најуочљивија грађанима. Стање чистоће у граду и редовност водоснабдевања. Као и сваки грађанин могу свакодневно да препознам ствари које треба да поправимо и одговорно тврдим да се ради на томе.

Навели сте стање чистоће као позитиван пример препознатљив грађанима, па можете ли конкретније указати на то о чему се ради?

- Запослени у ЈКП “Чистоћа”, поред углавном свакодневног пражњења канти и подземних контејнера за 170.194 домаћинстава и 17.570 правних лица празне и 1.176 малих корпи по улицама и у центру града. Скупљају отпад са 864 хектара јавних површина и чисте од смећа више од 200 дечјих игралишта. За све то имамо јасно дефинисане распореде, али је проблем када дођу верски празници и један дан је довољан да се поремети читав систем, а треба нам цела недеља да се он врати у нормалу. Свестан сам да морамо да нађемо решење за то. Искористио бих прилику да се захвалим грађанима на стрпљењу, јер је ово Град толеранције и разумевања, али и бих их и позвао да раде на свести сваког појединца из свог окружења, како се не би понашали неодговорно и бацали смеће на јавне површине, или из обести превртали корпе са отпацима...

А имате ли неке конкретне позитивне примере који се тичу водоснабдевања?

- Грађани треба да знају да ЈКП “Водовод и канализација” одржава 1.350 километара легалне водоводне мреже, као и око 300 километара нелегалне и 1.200 километара канализационе мреже. Вода је питање живота и треба да је доступна свима у сваком моменту. Због дотрајалости мреже, поремећаја које прави корење дрвећа, прблеми које понекад настају због градилишта, довели су до тога да смо само у првој половини 2021. године имали 635 хаварија на доводним или одводним водовима. Наравно све су саниране. Углавном у разумном року, али је понекад он неочекивано дуг и то када се деси више хаварија у исто време, или када она дође са комплексним проблемима, испод друге инфраструктуре, а понекад и зграде. Са друге стране се цена пијаће воде није мењала од 2011. године, те 1.000 литара са одвођењем исте грађанина кошта 88.96 динара. И са таквом ценом, предузеће је у последњих шест година подигло капацитет сирове воде за око 250 литара у секунди реконструкцијом бунара, али су радили и на реконструкцији или изградњи 237 километара канализационе и 132 километра водоводне мреже.

Нови Сад је град ИТ технологија. Споменили сте андроид - апликацију, али знамо да град већ дуже време ради на инплементацији информационог система “САП”.

- У процесу смо имплементације софтвера “САП” у градским управама и он ће почети да ради од 01. јануара следеће године. Знам да се све одужило, али смо превазишли неспоразуме са добављачем и управо се раде завршне припреме за пуштање у рад. Претходним уговором је обухваћена набавка услуга имплементације, обуке запослених и пет лиценци за пробни рад. Сада смо у процесу набавке додатних 145 лиценци, базе података, услуге одржавања лиценци и система и услуге измена процедура на захтев корисника, уколико до њих буде долазило. На челу сам Радног тела за имплементацију те технологије и прихватам сваку врсту одговорности, по питању рокова и функционалности система, а могу да будем самоуверен, јер је, практично у свим органима Града, подршка запослених више него на завидном нивоу. Систем “САП” функционише свуда у свету, у Београду, разним министарствима, ЕПС - у и сигуро да ће то бити и код нас.

Током интервјуа сте се постављали у улоге грађана, па желим да Вас питам шта Здавко Јелушић као грађанин види као кључни проблем Новог Сада који треба решити?

- Може ли два? За мене је кључно решење централног пречистача отпадних вода. Градоначелник је о томе неколико пута говорио и сигурно да не би били у ситуацији да то решимо из буyета Града. Због доброг односа Градоначелника Милоша Вучевића са председником Србије Александром Вучићем, у ситуацији смо да решимо тај велики проблем. Имамо срећу да смо ушли у програм „Чиста Србија“ који, поред пречистача решава и  испуштања отпадних вода код Жежељевог моста и на крају Радничке улице. Спајањем тих црпних станица у јединствен систем и одвођењем свих отпадних вода до пречистача на Роковом потоку низводно од града, биће урађен најећи подухват у инфраструктури града икада.

Споменули сте два, који је други?

- Други проблем је зграда Радничког универзитета. Остаци те зграде, сигурно ћете се сложити, су у правом смислу речи ожиљак на лицу нашег прелепог града, али и то је решено. Компанија “Вега” која је купила зграду очекује усељење до краја 2022. године и ово ће уједно бити најсавремернија зграда у Граду, која ће после реконструкције и даље остати реперна зграда центра Новог Сада.

Ивана Бакмаз

Фото: Дневник

Комуналној милицији десет нових возила

Пре пар дана сте предали инспекцијским органима 150 андроид телефона за читање “ЉР” кода и том приликом најавили да ће Град и даље улагати у опремање инспекцијских органа.

- Тачно. Инспекција је прва адреса и зато морамо да дигнемо њен рад на много виши ниво, што је уједно и захтев градоначелника Милоша Вучевића према мени и начелнику Лакетићу. Сада можемо у једном моменту да имамо само шест до осам комуналних милицајаца у смени, а са пријемом додатних 33 људи у Комуналну милицију, то ће се драстично поправити,  с обзиром на то да су они грађанима највидљивији. Обнављамо возни парк за Комуналну милицију са нових 10 возила, док је управо у процесу набавка андроид – апликације, која ће омогућити двосмерну комуникацију између грађана и одговорних лица по предузећима. Систем ће функционисати тако што ће, у зависности од фотографије коју грађанин услика и пошаље путем те апликације, она бити директно прослеђена у предузеће задужено за решавање приказаног проблема. Верујем да ће то бити кључни бенефит за грађане, јер ће они морати да добију одговор за своју пријаву, без обзира да ли она била у складу са прописима или не. У супротном ће инспекција преузимати оне пријаве на које није одговорено у дефинисаном року, који још треба утврдити. 

EUR/RSD 117.1527
Најновије вести