НАКОН УКИДАЊА ВОЗОВА Житељи Банстола ишчекују аутобуску линију

Обустава железничког саобраћаја на годину дана између Београда и Новог Сада, која је ступила на снагу 1. фебруара, довела је у још незавиднији положај житеље викенд-насеља на тромеђи трију општина – Сремских Карловаца, Инђије и Ирига.
banstol
Фото: Дневник/ С. Шушњевић

Ионако лоша повазаност јавним превозом Банстола са Карловцима и Новим Садом тиме је додатно отежана, што је само један од проблема са којим се, према неким проценама, око 3.500 људи суочава у том насељу, којем због тога што је категорисано као викенд насеље штошта недостаје када је инфраструктура у питању.

- Пре годину дана, тачније 30. јануара 2018, упутили смо молбу-петицију са 150 потписа ЈГСП-у “Нови Сад” да обнови или отвори нову линују до Банстола и ускоро добили писмени одговор да нас у плану за отварање аутобуске линије до Банстола (Чортановаца) за 2018. годину, нема – каже председник Удружења “Клуб свих генерација” Бранко Симоновић. - Почела је, ево, и 2019, вероватно нас нема ни сад. Сигурно нисам једини који не разуме у чему је проблем. Постоји јавно предузеће које се бави превозом путника, постоји пут до Банстола, који је недавно обновљен и велики број путника спремних да плате превоз. Међутим, сад то није само наш проблем. Укидањем железничког саобраћаја на релацији Београд-Нови Сад без јавног превоза до Новог Сада остаје и велики број житеља Бешке и Чортановаца, па се надамо да ће Покрајина и надлежно министарство нешто учинити да се овај проблем што пре реши.

У ЈГСП „Нови Сад“ кажу немају линију до Чортановаца, с обзиром на то да то место не припада новосадској општини, али да у склопу тржишног пословања имају могућност увођења међумесних линија, па због исказане потребе разматрају да региструју аутобуску линију до Чортановаца.

 „Аутобуска линија на поменутој релацији била би у категорији међумесне, па је приликом њеног увођења потребно да се спроведе процес усаглашавања са међумесним аутобуским линијама других превозника који обављају линијски превоз путника на овој релацији, или на подручју општина Нови Сад, Сремски Карловци, Инђија (Чортановци). Поменути шестомесечни процес се обавља једном годишње код Привредне коморе Србије, након чега следи регистрација реда вожње код Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Републике Србије“, наводе у ЈГСП-у.


Чортановци одсечени од света

Председник Месне заједнице Чортановци Миле Поштић каже да је укидање саобраћаја возова веома погодило становнике овог места и Бешке, јер су они највише били упућени на железнички превоз до Новог Сада. Како каже, са колегом из МЗ Бешка ових дана планира сусрет са руководством ЈГСП-а „Нови Сад” како би изнели проблеме и видели има ли шансе да се они реше увођењем аутобуске линије. Притом, наводи, рачунају на подршку и председника инђијске општине.


Председник карловачке општине Ненад Миленковић каже да је обављен разговор са руководством новосадског градског превозника о могућности да се покрене поступак увођења аутобуске линије до Банстола и да је, према његовим сазнањима, тај процес у току.

- Настојаћемо да у наредном периоду та линија заживи. Све што је у том погледу у надлежности локалне самоуправе је учињено – рекао је Миленковић и додао да је у општинском буyету предвиђена сума за случај да се покаже да линија није рентабилна и да ће локална самоуправа надокнадити тај износ.

З. Мл.

EUR/RSD 117.1527
Најновије вести