РАСТЕРЕЋЕЊЕ УСКОГ ГРЛА КА КЛИСИ Корак ка градњи моста близанца на каналу ДТД

Поред Сентандрејског моста у Новом Саду, у продужетку истоименог булевара, на каналу Дунав - Тиса - Дунав предвиђен је, по изгледу исти, мост - близанац.
Д
Фото: Дневник/Ф. Бакић

Тај путни правац један је од најоптерећених у граду, који ће изградњом новог моста, како се очекује, бити растерећен.

Рушење неколико објеката и рашчишћавање плацева уз Клисански мост је у току и ускоро би требало да буде завршено. Град ће за уклањање кућа и помоћних објеката и рашчишћавање седам парцела издвојити готово осам милиона динара с ПДВ-ом, (7.994.016).

По подацима Катастра, од седам парцела, две су на Сентандрејском путу, док су остале у Улици др Јована Андрејевића 24, 26 и 33. Већина објеката је у јавној својини Града, осим оних у Др Јована Андрејевића 26, за које је забележено да је 2018. покренут поступак експропријације, док је за породичну стамбену зграду на кућном броју 33 наведено да је већи део у власништву Новог Сада, а мањи у власништву Републике Србије.

Ширина возних трака је укупно 15 метара по две траке ширине 3,75 метара у сваком правцу, док је ширина разделног појаса 3,35, а пешачке и бициклистичке стазе 6,75 метара
Фото: Дневник/Ф. Бакић
Својевремено је процењено да ће изградња новог моста на каналу Дунав - Тиса - Дунав коштати око 165 милиона

„Влада Републике Србије донела је решење којим је утврђен јавни интерес за експропријацију, односно административни пренос непокретности у циљу изградње новог Сентандрејског моста. Јавним интересом обухваћено је укупно 25 катастарских парцела, од којих 16 припадају приватним лицима“ објаснио је раније у изјави за „Дневник“ начелик Градске управе за грађевинско земљиште и инвестиције Дејан Мандић.


Пешачки прелаз у близини Радне зоне Север

Планском документацијом је у близини Радне зоне Север, на ушћу канала ДТД у Дунав предвиђена градња пешачко-инфраструктурног моста и пословно угоститељског објекта. Тај мост дужине око 180 метара и 6,2 ширине, биће намењен за кретање пешака, бициклиста и интервентих возила, и требало би да премости инфраструктуру преко Канала.

Архитектонски конкурс за идејно решење расписан је 2019. године, што је представља први корак ка реализацији инвестиције и обавеза која претходи изради пројектно-техничке документације. Циљ конкурса била је детаљнија урбанистичко-архитектонска разрада свих елемената - моста, приступних саобраћајница, бициклистичког и пешачког повезивања са окружењем, начин и врста уређења зелених и других слободних површина.


Својевремено је процењено да ће изградња новог моста на каналу Дунав - Тиса - Дунав коштати око 165 милиона. За израду техничке документације Град је издвојио 8,6 милиона динара, а пројектовање је поверено београдском бироу „ДБ инжењеринг“.

„Укупна дужина моста је 189 метара (53,5 + 82 + 53,5). Главни (централни) распон је преко пловног пута канала ДТД од 82 метра (осовински), док су два бочна распона по 53,5. Суперструктура моста је претходно напрегнути бетонски сандучасти попречни пресек промењиве висине од максимално 3,50 метара изнад стубова до минимално 2,4 метра у средини централног распона, што резултира односом распон/висина од 23,44 и 34,2, респективно. Висина сандучастог пресека се мења по кубној параболи“, наведено је на сајту „ДБ инжењеринга“.

Како се може приметити, ширина возних трака је укупно 15 метара по две траке ширине 3,75 метара у сваком правцу, док је ширина разделног појаса 3,35, а пешачке и бициклистичке стазе 6,75 метара (2,2 + 4,55).

Ј. Вукашиновић

EUR/RSD 117.1527
Најновије вести