ДО КРАЈА ШАМПИОНАТА ФОРМУЛЕ ЈЕДАН ОСТАЛЕ ЈОШ ДВЕ ТРКЕ: Ферштапен и Ред бул потпуно доминирали

До краја шампионата Формуле један остала су још два тркачка викенда. Први је на програму следеће недеље у Лас Вегасу, а завеса ће се спустити 26. новембра у Абу Дабију.
s

Још пре неколико трка познато је било коме ће шампионски ловор. Макс Ферштапен и Ред бул поптуно су доминирали ове године, па је Холанђанин освојио трећу за редом шампионску титулу и сада обара неке друге рекорде, а астријски тим је такође доминантно стигао до ловора у конуренцији конструктора. Оно што још увек може да  се промени до краја то су борбе за друге позиције у обе конкуренције. Ферштапен две трке пре краја има 524 бода, а следе га клупски колега Серхио Перез са 258, седмоструки светски првак Луис Хамилтон из Мерцедеса са 226. Код конструктора Ред бул је до сада сакупио 782 бода испред Мерцедеса са 382 и Ферарија са 362.

Осим тога оно што ће донети узбуђење љубитељима брзина и мириса бензина је чињеница да се "Најбржи циркус" после 40 година враћа у један од најпознатијих и најгламурознијих градова на свету, коцкарску меку - Лас Вегас. У престоници забаве кажу све је могуће. И ако су планови које смо видели за потпуно нову Велику награду нешто што се може остварити, иста мантра се може применити на најновији додатак у Ф1 календару… Челници Формуле један, као и организатори најављују спектакл вредан оних шоу представа какве походе реке туриста читаве године у чуваном Лас Вегасу. Као један од примера гламура и нове технологије видећете ка унутрашњости скретања 7, 8 и 9 где ће бити 110 метара висок технолошки гигантски амфитеатар у облику лоптице за голф под називом Спхере, који је украшен ЛЕД екранима и то са њих 1,2 милиона.

Макс Ферштапен изнео је занимљива запажања уочи претпоследње трке у овогодишњем шампионату у Лас Вегасу, где ће бити одржано такмичење на новој уличној стази. Холанђанин је ове године победио на 17 од 20 трка и сви га виде као великог фаворита и у Сједињеним Државама. Међутим, возач Ред Була признаје да ће имати изразито тежак задатак.

- Искрено морам да у симулатору добро проучим стазу. Не познајем је добро. Прошли пут када сам играо Формула 1 игру у Лас Вегасу више пута сам ударио у зид, него што сам прошао куда треба. Надам се да то неће бити случај када почне стварна трка казао је Ферштапен.


Приход Формуле један скочио више од 170 милиона долара

Приходи Формуле један у трећем кварталу 2023. године достигли су 887 милиона долара, што је за 172 милиона више него у истом периоду прошле године. Као резултат тога, наградни фонд, који ће бити подељен међу десет тимова порастао је са 370 на 432 милиона долара. Између јула и септембра ове године одржано је осам трка, а најважније су трке у Сингапуру и Јапану, пошто је реч плаћају висок хонорар да би биле у календару светског првенства.


Трка ће се возити под рефлекторима, а додатни проблем возачима представљаћа и ниска температура. Очекује се да у пустињи буде око 10 степени када такмичење почне.

- Много је ту непознатих. Температура, непознавање стазе. Због тога су сигурно могућа изненађења - изјавио је Ферштапен.

Такође, троструки светски првак је коментарисао и нова правила заустављања у боксу током квалификација. Возачи током квалификација немају више могућност заустављања у брзој стази бокса, а имају могућност да се током квалификација остави размак између семафора за бокс и линије којом се трака бокса спаја са стазом. Током тог „маневра“ морају да иду што више у леву страну како би остављали простор да их други возачи могу обићи са десне стране док излазе из бокса.

- Ово уопште не функционише. Само ствара још више проблема. Погледајте шта се дешавало у квалификацијама. Многи су морали на траву, укључујући и мене, иначе не би могли да прођу друге возаче. Само је направљен хаос. Ништа сем хаоса се овим не постиже. На другим стазама ће се догађати да возите веома споро на местима где неко други иде 300 на сат. То је изузетно опасно - рекао је Ферштапен.

Г. Маленовић

EUR/RSD 117.1527
Најновије вести