Иако је раније објављено да ће Пељешки мост са приступним саобраћајницама градити кинеска компанија "Чајна роуд енд бриџ корпорејшн", "Глобус" пише да се "пред финале једног од највецих пројеката у историји модерне Хрватске, чека одлука ко ће градити мост, Кинези који су дали најповољнију понуду или ће се процедура избора поновити".
"Избор кинеског конзорцијума изненадио је многе у Бриселу, јер би то било први пут да кинески грађевински конзорцијум користи новац Европске уније, што би значило и улазак Кинеза на велика врата, не само као инвеститора у Европу, него и као извођача радова за пројекте за које је осигурао средства Брисел", наводи "Глобус".
Осим кинеске компаније, понуде су дали аустријски Страбаг те заједница понуђача коју чине италијански Асталди и турски ИЦ Ицтас Ансаат, писао је раније загребачки Јутарњи лист.
Страбаг, чија је понуда, као и она италијанско-турског конзорцијума, била скупља за око 500 милиона куна, тврди да су Кинези дали дампиншку цену по којој није могуће изградити мост.