Низ витлова, каблова и беспилотних пловила способних да иду 5.800 метара под воду допремљени су на аеродром Сент Џон у Њуфаундленду са три теретна авиона америчког ваздухопловства, преноси "Блиц".
Одвезени су уз полицијску пратњу до луке из које је испловио брод Хорајзон Арктик.
Али како броду треба 15 сати да стигне до подручја претраге где је пет људи заробљено под водом, он ће стићи опасно близу момента ће Титан остати без ваздуха.
Rescue machinery dubbed the 'last chance' for the crew of the Titan tourist sub arrives in Canada https://t.co/6cjEn0wdBt pic.twitter.com/RCa2om6jwd
— Daily Mail US (@DailyMail) June 21, 2023
Очајничка потрага за петоро људи заробљених у несталој подморници Титан тек сада је заправо почела. Велики број бродова постављен је изнад олупине Титаника, а време брзо истиче да се изведе најдубља подводна спасилачка мисија икада.
Титан је лансиран у недељу ујутро и изгубио је контакт са површином у року од два сата.
Милијардер Хамиш Хардинг, француски истраживач Пол-Анри Наргелет, извршни директор "Оушенгејта" Стоктон Раш, као и пакистански милијардер Шахзада Давуд и његов син Сулајман Давуд, наводно су заглављени у подморници.
У току је велики напор, који укључује неколико земаља, да се спасе посада.
First picture from missing Titanic sub search site: Rescue ship Deep Energy joins frantic mission as oxygen supply dwindles to just 24 HOURS after banging was heard from the abyss. https://t.co/28bdO9blhi#Titan #OceanGate #OceanGateExpeditions #DEEP #TitanicTour #Titanic #Oil
— Sewuese Bem (@SewuBem) June 21, 2023
Касно у уторак, спасиоци су пријавили да су чули "звукове ударања" у неком тренутку спасавања. Клуб истраживача, где је Хардинг био члан Управног одбора, известио је да су "откривени вероватни знаци живота".
Док се спасиоци боре да изведу чудо усред опадања залиха кисеоника, стручњаци страхују да чак и ако се пловило аутоматски поново појави како је планирано, петочлана посада би се и даље угушила за неколико сати не могу физички да је отворе изнутра.
Три авиона Ц-17 из америчког ваздухопловства - за које се верује да су долетеле из Северне Каролине и Њу Џерсија - слетела су на теретни терминал у Сент Џонсу где их је дочекало шест камиона с равним платформама који су чекали.
Опрему је из авиона скидао војни утоваривач, а затим је виљушкар стављао на камионе.
Један терет је садржао џиновску црвену ролну дебелог кабла и две велике машине са плавим оквиром и знаком за "висок напон". Иако је тачна намена кабла нејасна, чинило се да има довољно дужине да иде дубоко у океан.
Here is what Victor 6000, the robot being sent by France to rescue the #Titanic sub, looks like: weighs 4 tons, controlled by a thin cable made of microfiber and copper.
There is no way this can lift the 20-ton #Titan sub up from the ocean floor on its own.#OceansGate pic.twitter.com/NYXQcJctSz
— Théophile Simon (@theophilesimon) June 21, 2023
Други терет је садржао два витла за тешке услове рада са натписом "6.000 кг" на свакој страни. Титан је тежак 10.432 кг, што значи да би оба морала да се користе за његово извлачење.
Један терет је садржао сандук са натписом компаније ПРС из Масачусетса специјализоване за алате за спасавање на дубоком мору.
Компанија није прецизирала шта шаље, али међу њеним подморницама је Одисеј 6К, који је способан да иде до дубине од 6.000 метара.
(Новости, Блиц)