Дрезден Франкфурт компанија затвара 16. Београдски фестивал

Гостовањем немачке Дрезден Франкфурт компаније игре вечерас се на сцени Српског народног позоришта затвара 16. Београдски фестивал игре.
1
Фото: Јаколо Годани

Ово је трећа представа овогодишњег фестивалског издања која се игра пред новосадском публиком. Чувена немачка компанија већ је наступала на БФИ, а њиховим перформансом отворен је 2017.и реновирани Музеј савремене уметности у Београду. Као и представа америчког БаллетаЏ, који је такође гостовао у Новом Саду, и ова немачке компаније се састоји од три кореографије, али их повезује име истог међународно признатог кореографа Јакопа Годанија. Он је одлучио да измени најављени програм и представу започне делом "Унит ин реацтион", које је пре десетак дана претпремијерно изведено у Франкфурту и постигло велики успех, а светску премијеру је имало синоћ у Београду.

Друга кореографија “Одјеци неуморне душе” инспирисана је композицијом за соло клавир Мориса Равела из 1908, а идеју за ово ремек-дело понудила је фрацуска песма Алојсиуса Бертрана. Кореографски елементи, како се најављује представљају заједничку нит, сједињујући атмосферу која превазилази време и место. Годани усавршава покрет у шпиц патикама док креира изузетну слободу унутар одређених естетских параметара као и оних из класичнијег приступа. Пијаниста Свјатослав Королев уживо изводи Равелову нумеру. У трећој кореографији “Узвишени изазов” Годани желећи да уведе гледаоце у искуство игре покушава да побегне из замишљеног, да пређе преко маште и на свој начин сачини интригантну таму: област у којој потенцијал испливава изван стварност, са физичким интензитетом, богат акцијом и егзактношћу, математички у својој прецизности, он открива суштину идентитета компаније. У овом комаду његов аутор напуштајући површно и наглашавајући мајсторско познавање технике ствара кореографију као аутентичан догађај.

Уметнички директор ове компаније Јакопо Годани је школовање почео у родној Италији, а наставио у Центру за игру Мориса Бежара Мудра у Бриселу. Дебитовао је пре три деценије у париским трупама савремене игре, да би затим основао сопствену компанију и започео кореографску каријеру коју је развијао креирајући оригинална дела за велики број најпознатијих светских компанија.  Сматрајући класичан балет лепим, али превише једноставним, у свом изразу он инсистира на снажном, богатом, насилном, брзмо, агресивном и од својих играча тражи максимум у физичком и менталном смислу, али виртуозност и софистицираност пре свега. Његов циљ је савремена игра у ужем смислу тог појма, по узору на Баланшина и Форсајта, а не театар покрета или концепта и различитих сценских идеја које могу бити сјајне, али нису праве кореографије.

-Волим виртуозну, спектаклуларну игру која тражи од играча екстремне могућности и у физичком и у интелектуалном смислу, истиче Годани и додаје да од својих играча тражи да буду врхунски попут оперских певача који имају савршен глас на најразличитије начине.

Годани је познат по томе да осмишљава све сегменте дела од кореографије, дизајна простора, текстова и концепта за драматургију свог рада, костима, расвете, видео радова и пројекција до креирања и прилагођавања музике. На репертоару Дрезден Франкфурт компаније су углавном Годанијеви радови живог иновативног кореографског језика који захтева виортуозност у изразу и поставља физичке изазове пред играче. Традиционално наслеђе уметничке игре он спаја са савременим размишљањем и доводи до креације једнственог ансамбла.Трупа је смештена у просторе дрезденског Европског центра за уметност Хелерау и франкфуртског Депоа Бокенхајмер.

Н. Попов

EUR/RSD 117.5803
Најновије вести