Илић: Најмлађа плесна публика је најтежи критичар

БЕОГРАД: Гост нове епизоде видео серијала Танјуг Рефлектор био је кореограф Александар Илић који је говорио о постављању плесне представе "Пепељуга - Love Is In the Air" у Македонској националној опери и балету у Скопљу.
Танјуг/Раде Прелић/Александар Илић
Фото: Танјуг/Раде Прелић/Александар Илић

Илић је рекао да га је препоручио за рад у Скопљу техничар светла Милчо Александров пре годину дана приликом гостовања његове кореографске представе "Гранд хотел".

"Позвао је директорку (Олгу Панго) и рекао: 'Ово мораш да погледаш. Сигурно ће ти се допасти'. Тако је дошло до познанства са директорком која је после представе питала да ли бих желео да радим дечју представу. Да задржим своју естетику, да буде у савременом кореографском тумачењу", рекао је Илић.

Према његовим речима, савремена плесна игра је постала невербална, али то што је невербална не значи да је физички мање технички захтевна.

Илић је истакао да наша публика добија информације шта су врхунска достигнућа у савременој игри кроз фестивале и рад младих колега у оквиру Битеф денс компаније.

Када се ради савремена плесна представа за најмлађу публику важно је знати да су они најтежи критичар и "ако прођете код њих проћи ћете и код старије публике", приметио је Илић.

"Није само ствар начина како ће се нешто технички приказати, ствар је до идеје. Данас се кореографи утркују шта је иновативност у самој идеји да се уопште приступи раду и оствари позитивна комуникација са публиком", додао је кореограф.

Илић је истакао коа феномен представу постављену још 2004. године "Ко то тамо пева" Сташе Зуровца  која "има невероватан успех, овације публике, сале су увек пуне".

"Играо сам ту премијеру пре 20 година. Видећемо шта ће ибити за 30", нашалио се Илић.

Пошто у септембру одлази са места директора Културног центра Београда (КЦБ), Илић је подсетио да

је прихватио тај посао јер је желео да се преиспита као уметник.

"Мислио сам да ћу мало да се одморим од позоришта. Међутим сусрео сам се са нови медијем који је далеко интензивнији него позоришни живот са огромним бројем програма. То је заиста био фантастичан, узбудљив пут сазревања као човека у менаџерском делу културе и да преиспитам своју уменичку праксу", објаснио је Илић.

Говорећи о будућим плановима након одласка из КЦБ, Илић је рекао да припрема представу са Игорм Кировим и Мојцом Мајцен, суоснивачима Балкан денс пројекта, у којој ће се представити као аутори и извођачи.

"Колико смо заправо искрени према сами себи и уметности? И колико и кад морамо да лажемо, је тема ове наше представе", напоменуо је Илић. 

EUR/RSD 117.1627
Најновије вести