heavy intensity rain
11°C
08.05.2025.
Нови Сад
eur
117.2128
usd
103.3167
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

САВРЕМЕНИ ТЕАТАР КРОЗ ОБЈЕКТИВ „СЦЕНЕ” Најбоља представа, најгласнија питања и непролазне теме

07.05.2025. 11:19 11:25
Пише:
Извор:
Дневник
сцена
Фото: Часопис „Сцена”

Часопис за позоришну уметност „Сцена”, који издаје Стеријино позорје, у недавно објављеном првом броју за ову годину (1/25) подсећа на резултате своје анкете, по којима је за најбољу у претходној години проглашена представа„1981” Томија Јанежича, постављена на сцену Новосадског позоришта / Ујвидеки синхаз.

Осам од укупно 11 гласова критичара и театролога је добила ова представа, а један од њих, Светислав Јованов, истиче синергију глумачког израза у њој, поетску маштовитост, ироничну трагедију и потресан хумор, „а у мрежи магичне вишејезичности”. 

На страницама овог броја објављен је и интервју са позоришном ауторком, редитељком и књижевницом Видом Огњеновић, однедавно и дописном чланицом САНУ. 

На питање новинара Жељка Јовановића да ли данас постоји преовлађујућа тема, Вида Огњеновић одговара, између осталог, да се теме бирају „у ковитлацу друштвених збивања, а уметност позоришта живи од актуелности, па било да актуализује теме из ранијих времена, било да се хвата укоштац са идејама, питањима, сукобима и недоумицама у којима настаје”. 

– Мислим да је човек са свим својим хуманим опсегом непролазна тема позоришта. Приступи, односно форме извођења се међутим мењају, односно актуализују у складу са ритмовима живота – напомиње Вида Огњеновић.

O мотиву женског пријатељства у српској драми пише Мина Милошевић „уз методе полуструктурисаног интервјуа” са драмским списатељицама Мајом Пелевић, Олгом Димитријевић и Тањом Шљивар. Есеј под називом „Паратеатарска наличја стварности” потписује Александар Милосављевић, нудећи у њему размишљања о позоришним аспектима онога што се догађа око нас (и у нама).

Историјски одељак „Сцене” испуњују странице посвећене женама нашег позоришта, а овог пута Ружа Перуновић пише о глумици Аугусти Вели Нигриновој, њеном животу и популарности у Београду од 1882, до смрти 1908. Синиша И. Ковачевић осврће се на династију Обреновић и театарска здања у њено доба.

Редован је и одељак о сценском дизајну, међу осталим рубикама, а ту је и у целости објављена драма. Овог пута часопис „Сцена” у целости објављује драму „Време куге у граду или Декамерон, дан раније” ауторке Александре Гловацки. 

Извор:
Дневник
Пише:
Пошаљите коментар