Етнографски музеј део глобалне Изложбе "We wear culture"

БЕОГРАД: Сви важни моменти у 3000 година дугој историји светске моде представљени су на виртуелној изложби стила "We wear culture " у продукцији Google Arts & Culture која је реализована у сарадњи са Етнографским музејом у Београду и више од 180 реномираних установа из Њујорка, Лондона, Париза, Токија, Сао Паула...
etnografski muzej, tanjug
Фото: Tanjug

Поставка изложбе је доступна онлајн и представља модне иконе, правце, иноваторе и трендсетере, међу којима су и Alexander McQueen, Marilyn Monroe, Cristobal Balenciaga, Coco Chanel, Audrey Hepburn, Christian Dior, Helmut Newton, Irving Penn, Yves Saint Laurent, Manolo Blahnik, Gianni Versace, Oscar de la Renta, Pierre Balmain, Vivienne Westwood, Miyake Issey...

Захваљујући најнапреднијој технологији, овај пројекат омогућава да истражите све од древног Пута свиле, преко дворске моде из Версаја, до британског панка и прича везаних за одећу која се данас носи широм света.

Стручњаци за моду, кустоси и дизајнери, као и универзитети, музеји и невладине организације из целог света сарађивали су на овој изложби да би показали да је мода део наше културе, вид уметности и резултат истинског умећа са многоструким утицајем.

Гуглова најнапреднија технологија, укључујући виртуелну стварност, сферне

видео-записе, стрит вју и „гигапиксл” слике ултрависоке резолуције коришћени су да овековече збирке и учине их доступнима свима .

Кратки прикази везани за Етнографски музеј у Београду доступни онлајн укључују изложбу „Лепота традиционалних српских ношњи у Србији”.

Онлајн-посетиоци напокон могу да открију интерактивну причу о историји српског народа преко традиционалних ношњи које се чувају у Етнографском музеју у Београду. Првобитно пружајући основну заштиту од елемената, одећа је временом еволуирала у широк спектар високоестетизованих предмета пуних симболичког значења.

Одећа је за појединца представљала начин да комуницира са заједницом, пошто је указивала на његово порекло и статус у друштву.

Поред друштвено-историјских чинилаца, карактеристике одеће обликовали су и врста тла и климатски услови који су омогућавали бављење одређеним економским активностима, чији су производи били главни извор за израду предмета за свакодневну употребу.

„We wear culture" пројекат, покренут од стране Google Arts & Culture, омогућио је Етнографском музеју у Београду да део вредних експоната стигне до шире публике, што не би било могуће уколико би они остали само у свом материјалном облику.

Користећи иновативну технологију, онлајн-посетиоци могу да науче нешто ново о српској култури преко традиционалних ношњи и да сазнају приче које се крију иза њих.

EUR/RSD 117.1776
Најновије вести