Галерији матице српске уручена награда ДИСРУПТ

У оквиру програма обележавања Еврпске ноћи музеја у суботу је Галерији Матице српске уручена ДИСРУПТ награда за иновативне и дисраптивне моделе музејске комуникације, остваране током претходне године коју додељује агенције Адам студио.
д
Фото: ГМС

По речима Миле Завође, директорке Адам студиа својом иновативношћу и дисраптивним моделом комуникације Галерија Матице српске изабрана је за добитника награде у области културе и уметности. Тијана Палковљевић Бугарски, управница Галерије Матице српске истакла је да у креирању програмских активности теже да одрже баланс између очекиваног и иновативног. Таквим приступом се труде да сачувају високе стандарде и да публику изведу из комфорне зоне и подстакну на нова искуства. Бирањем атрактивних тема, употребом нових технологија и иновативних приступа теже да подстакну публику на дијалог и размишљање.

- Као што смо то чинили у оквирима награђеног пројекта Изванредни у ванредном, иновативности тежимо у свим сегментима нашег рада, што показује и новоотворена изложба у Галерији Матице српске  „Идентитет(и). Представе жена у српском сликарству 1918–1941) са којом смо храбро закорачили и пред публику поставили бројна питања о данас изузетно актуелној теми идентитета. Тиме смо још једном показали да музеји могу и треба да буду покретачи и учесници јавних дијалога који мењају друштвене погледе и перцепције- рекла је Тијана Палковљевић Бугарски.

Пројектом Изванредни у ванредном Галерија Матице српске је представила своје активности реализоване у измењеним околоностима изазвним избијањем панедемије током претходне године. Полазећи од уверења да уметност снажном комуникативном димензијом може окренути посматрача ка унутрашњем животу и суочавању са узбурканим емоцијама и мислима, понудити подршку, ведрину и другачији угао посматрања, Галерија је средином марта пресељена у виртуелни простор, а садржаји пласирани на друштвеним мрежама временом су се допуњавали, трансформисали и креирали нови дисраптивни модел музејске комуникације.  Искорак је започет акцијом ГМС с вама код куће која је у свету дигиталних медија донела интерактивне квизове, уметничке изазове, виртуелна вођења, предавања, онлајн изложбе и едукативне програме за децу и потом Уметнички изазов Галерије, као и акцијама Буди уз уметност, Из удобности вашег дома и Укус уметности.  Садржаји су надограђиван, а искуства програма пласираних у дигиталном свету пренета су у складу са епидемиолошким мерама у простор Галерије кроз кампању Очи у очи са уметношћу и програме Авантура за велике и мале и Препусти се уметности за који је посебно опремљена соба за медитацију у оквиру Сталне поставке.

Н. П.

 

EUR/RSD 117.4890
Најновије вести