Предвођене уметничким директором Едуардом Виларом, вишезначне представе ове компаније, укључујући и радове славних уметника, као што су Начо Дуато, Кајетано Сото или Анабел Лопез Очоа, као и живу музику у интерпретацији латино легенди, као што је Пакито Д Ривера.
Компанија је до сада наступала пред скоро три милиона људи, у 11 земаља на три континента. Генерални директор Балета Хиспанико Џош Престон рекао је јуче на конференцији за новинаре у Београду да су били изненађени када их је директорка Београдског фестивала игре Аја Јунг позвала, јер нису веровали да неког у Србији интересује оно што раде и да су одушевљени што имају прилику да представе свој рад и овде.
Уметнички директор Едуардо Виларо најавио је да ће београдска и новосадска публика имати прилику да погледа три кореографије - "Права линија" белгијско-колумбијске кореографкиње Анабеле Лопез Очое која живи у Холандији, "Сахраните ме усправно" Рамона Уљеа из Шпаније и "Клуб Хавана" кубанског уметника Педра Руиза.
Виларо је испричао да Анабела Очоа у свом комаду користи фламенко који спаја са савременом игром, Уље приказује модерније, дубље, емотивније и страственије дело у коме спаја ромску културу са фламенком и болером, док у завршници публику очекује атмосфера педесетих година на Куби, тропикана, мамбо, румба, ча-ча-ча, салса, уз елегантни болеро. Убедљиви ритмови и мелодије одражавају емотивну суштину ромског народа, њихове моћне јавне окове, чулност, осећања угњетавања и чежње, снаге и богатства. Рамон Уље је креирао бројне кореографије за сопствене и бројне друге компаније, тренутно је директор професионалног конзерваторијума уметничке игре на Позоришном институту у Барселони. “Клуб Хавана” доноси слика тог града из 50-их година прошлог века, у време процвата кубанске музике, игре и ноћног живота, а опојне ритмове оживео је кореограф Педро Руиз, рођени Кубанац у овом изнова измишљеном ноћном клубу, испуњеном најузбудљивијим звуком, бојама и амбијентом златног доба. Играчи Балета Хиспанико су сјајни у својој стилској прилагодљивости и способности да креирају ликове – обављено је у критици Чикаго сан тајмса. -Прелепи су за гледање и узбудљиво је посматрати високо индивудуалне извођаче који се без тешкоћа пребацују са балета на модерну игру и цео спектар латино стилова. Оснивач и директорка фестивала Аја Јунг на почетку овогодишњег издања фестивала је указала да се "у посебности рукописа огледа богатство данашње савремене позоришне сцене и управо огромне различитости у пореклу, искуству, традицији, биографијама аутора и играча диктирају трендове и померају границе свега оног што би требало да буде позоришна стварност - од маште и изазова до магије и пуне слободе".
Фестивал игре најављује и атрактиван програм “После фестивала” и наступ једног од најславнијих играча данашњице Михаила Баришњикова у кореографији базираној на поемама Јосифа Бродског у режији Алвиса Херманиса, 23, 24. и 25. априла у београдском Позоришту на Теразијама.
Н. Попов