Балет хиспанико у СНП-у

НОВИ САД: На сцени “Јован Ђорђевић” СНП вечлерас од 20 часова гостује Балет Хиспанико из Њујорка (САД). Прослављајући 45 година репертоара који одражава богатство различитости латино култура, Балет Хиспанико негује нови израз америчке савремене игре.
ballet hispanico Festival igre Paula Lobo
Фото: Фестивал игре (Paula Lobo)

Предвођене уметничким директором Едуардом Виларом, вишезначне представе ове компаније, укључујући и радове славних уметника, као што су Начо Дуато, Кајетано Сото или Анабел Лопез Очоа, као и живу музику у интерпретацији латино легенди, као што је Пакито Д Ривера.

Компанија је до сада наступала пред скоро три милиона људи, у 11 земаља на три континента. Генерални директор Балета Хиспанико Џош Престон рекао је јуче на конференцији за новинаре у Београду да су били изненађени када их је директорка Београдског фестивала игре Аја Јунг позвала, јер нису веровали да неког у Србији интересује оно што раде и да су одушевљени што имају прилику да представе свој рад и овде.

Уметнички директор Едуардо Виларо најавио је да ће београдска и новосадска публика имати прилику да погледа три кореографије - "Права линија" белгијско-колумбијске кореографкиње Анабеле Лопез Очое која живи у Холандији, "Сахраните ме усправно" Рамона Уљеа из Шпаније и "Клуб Хавана" кубанског уметника Педра Руиза.

Виларо је испричао да Анабела Очоа у свом комаду користи фламенко који спаја са савременом игром, Уље приказује модерније, дубље, емотивније и страственије дело у коме спаја ромску културу са фламенком и болером, док у завршници публику очекује атмосфера педесетих година на Куби, тропикана, мамбо, румба, ча-ча-ча, салса, уз елегантни болеро. Убедљиви ритмови и мелодије одражавају емотивну суштину ромског народа, њихове моћне јавне окове, чулност, осећања угњетавања и чежње, снаге и богатства. Рамон Уље је креирао бројне кореографије за сопствене и бројне друге компаније, тренутно је директор професионалног конзерваторијума уметничке игре на Позоришном институту у Барселони. “Клуб Хавана” доноси слика тог града из 50-их година прошлог века, у време процвата кубанске музике, игре и ноћног живота, а опојне ритмове оживео је кореограф Педро Руиз, рођени Кубанац у овом изнова измишљеном ноћном клубу, испуњеном најузбудљивијим звуком, бојама и амбијентом златног доба.  Играчи Балета Хиспанико су сјајни у својој стилској прилагодљивости и способности да креирају ликове – обављено је у критици Чикаго сан тајмса. -Прелепи су за гледање и узбудљиво је посматрати високо индивудуалне извођаче који се без тешкоћа пребацују са балета на модерну игру и цео спектар латино стилова.   Оснивач и директорка фестивала Аја Јунг на почетку овогодишњег издања фестивала је указала да се  "у посебности рукописа огледа богатство данашње савремене позоришне сцене и управо огромне различитости у пореклу, искуству, традицији, биографијама аутора и играча диктирају трендове и померају границе свега оног што би требало да буде позоришна стварност - од маште и изазова до магије и пуне слободе".

Фестивал игре најављује и атрактиван програм “После фестивала” и наступ једног од најславнијих играча данашњице Михаила Баришњикова у кореографији базираној на поемама Јосифа Бродског у режији Алвиса Херманиса, 23, 24. и 25. априла у београдском Позоришту на Теразијама.

Н. Попов

EUR/RSD 117.1484
Најновије вести