Израелска Батшева компанија игре гостује у СНП

Играчи славне израелске Батшева компанија из Тел Авива у оквиру 19. Београдског фестивала игре вечерас од 20 часова гостују на сцени Српског народног позоришта.
д
Фото: Промо БФИ

Извешће комад „Три“ у кореографији Охада Нахарина, једног од најважнијих савремених аутора у домену уметничке игре. Америчка критика назвала је ове играче Божијим акробатама, а у израелској штампи је наведено да је у питању хипнотишућа игра од првог тренутка... естетско и усхићено искуство... комад који милује душу, комад од кога не желите да се растанете.

Млади Батшева ансамбл је у петак и суботу наступао на сцени Мадленианума, а гостовање у Србији је њихова прва турнеја у иностранству од када је почела пандемија. Комад је настао 2005. године али је у овој сезони кореограф га је прилагодио новим играчима.

“За Охада Нахарина је карактеристично да када се сретне са новим играчима ради комад практично од почетка, користећи нову енергију коју они доносе, а и дајући њима простор да изразе своју креативност и индивидуалност“, истакла је Гили Навот, уметничка директорка Батшева компаније.

Представа се састоји из три дела који су различити, али и међусобно повезани: Белус – који у суштини говори о лепоти, Хумус – о земљи, подлози као есенцији и Секус, који подразумева оно што јесмо и што јесте. Први део је креиран за десет играча, други за осам до десет играчица, а трећи за читав ансамбл. Музика је различитих жанрова од класике до савременог израза. Обмотани у наизглед произвољне покрете, играчи Батшеве испитују сопствене границе стварајући композицију силе, брзине и страсти. Стални процес истраживања Охада Нахарина храни се његовом бескрајном радозналошћу, оштром интуицијом и фасцинацијом телом и покретом, наводе у БФИ.

Охад Нахарин (1952) је стални кореограф Компаније Батшева и творац Гага технике коју чини иновативни језик покрета, а користе га играчи како би се загрејали, припремили и своје тело довели до изванредних техничких могућности, али и физичке и менталне издржљивости. Он сматра да Гага “пружа много више од могућности за напредак у атлетском смислу”. Реч је о “деликатности, малим гестовима, изван свакодневног”. О форми која треба да стигне из унутрашњости играча, чије ће животно искуство утврдити облик и тон покрета.

Нахарин се 1974. придружио Компанији Батшева која је основана десет година раније и профилисала се у једну од најважнијих трупа савремене игре на свету. У богатој биографији Нахарина је навадена сарадња са чувеном Мартом Грем у Њујорку, похађање Школе америчког балета, Џулијард универзитета, наступи са Бежаровим балетом у Бриселу и другим цењеним ансамблима у свету. Уметнички директор Компаније Батшева јре постао 1990. када је основао подмладак главне трупе – Батшева ансамбл. Од тада је креирао преко тридесет радова за обе компаније. Након скоро тридесет година вођења трупе, Нахарин је напустио место уметничког директора Батшеве, 2018, настављајући да сарађује као стални кореограф.

До краја 19. Београдског фестивала игре новодсдфска публика ће видети још две представе. Кубанска трупа Малпасо гостује 8. априла,  Ново 19. издање фестивала биће затворено у Новом Саду гостовањем трупе Балет џез из Монтреала која ће извести своју представу “Данце ме“ два пута 11. и 12. априла. Са посебним одобрењем чувеног кантаутора Ленарда Коена, три међународно призната кореографа Андонис Фовадакис, Анабел Лопез Очоа и Исан Рустем су позвана да осмисле покрет на музику његових легендарних песама.

Н. Попов

 

EUR/RSD 117.3896
Најновије вести