Штефан Кеги и постепидемијско позориште

Након разговора са позоришним редитељем Оливером Фрљићем (Загреб), редитељком и некадашњом селекторком Битефа Ањом Сушом (Стокхолм) и редитељем Милом Рауом (Брисел), у четвртак, 30. априла у 20 часова на Јутјуб каналу “Битеф театра” следи сусрет са водећим именом светског савременог позоришта, чије смо представе имали прилике да видимо на Битефу - Штефаном Кегијем (Берлин).
R. V. Moorthy/ Водеће име савременог театра: Штефан Кеги
Фото: R. V. Moorthy/ Водеће име савременог театра: Штефан Кеги

Разговор у овој сесији дигиталног “Филозофског театра” ће водити Маја Пелевић, а публика ће моћи да поставља питања у коментарима.

Битеф театар је покренуо дигитално издање “Филозофског театра” за време трајања ванредне ситуације. Разговоре са значајним Битефовим позоришним уметницима публика је пратила онлајн уживо и постављала питања у коментарима, сваког четвртка од 20 часова. Ово је последњи у низу разговора дигиталног “Филозофског театра”, а сви претходни разговори могу се погледати на Јутјуб каналу Битеф театра. “Филозофски театар” је пројекат који је започет са циљем да поново успостави блиску везу између филозофије и позоришта. Настао је у Хрватском народном казалишту у Загребу 2014, а од сезоне 2019/20. је на редовном репертоару Битеф театра.

- Маја Пелевић ће са Штефаном Кегијом разговарати о томе шта се тренутно догађа с културом и како бисмо могли да замислимо нове (пост)- епидемијске позоришне форме за време социјалног дистанцирања. Дотаћи ће се и теме кретања људи у будућности, миграција и да ли ће се уопште дешавати, или ће могућност затварања граница бити нова нормалност. Такође, у случају привилеговане средње класе, како ће изгледати путовања и туризам за време константне опасности од заразе? Да ли ће смањена циркулација људи довести до чишћења света од загађења и ђубрета и бујања других облика живота? На крају ће покушати да замисле свет без или после људи, да ли је право време да прихватимо могућност препуштања света природи и (или) вештачкој интелигенцији и роботима – наводе у Битеф театру у најави овог разговора.

Штефан Кеги је аутор документарних позоришних комада, радио-емисија и радова у урбаним срединама које ствара кроз разноврсне сарадње. Полазећи од истраживања, јавних аудиција и концептуалних процеса, он пружа прилику „стручњацима“ који нису глумци, али имају шта да кажу, да проговоре. Публика је на прошлоодишњем 53. Битефу могла да открива Београд на сасвим нов начин у имерзивној представи “Београд на даљински”, према концепту Штефана Кегија, у режији Антона Роуза, и у продукцији Римини Протокола (Швајцарска/Немачка). На 52. Битефу, представа “Заоставштина, комади без људи”, према концепту Штефана Кегија, а у продукцији позоришта “Види” из Лозане, освојила је Гран - при „Мира Траиловић“, као и награду “Политике”. Осим тога, Штефан Кеги се представио Битефовој публици 2006. године представом “Карго Софија” на 40. Битефу, а затим на 43. Битефу представом “Airport kids”, позориште “Види” из Лозане (Швајцарска).

Драматуршкиња Маја Пелевић је докторирала на одсеку за теорију уметности и медија на Универзитету уметности у Београду, након завршетка студија драматургије. Драме су јој преведене на многе светске језике и игране у земљи и иностранству. Од 2012. бави се и режијом и ауторским пројектима. Са Миланом Марковићем је 2012. урадила представу „Они живе“, због које су се учланили у седам политичких партија, а 2016. са Олгом Димитријевић представу „Слобода је најскупља капиталистичка реч“ инспирисану путовањем у Северну Кореју. Добитница је многих значајних награда међу којима су: »Борислав Михајловић Михиз« за драмско стваралаштво 2006, и Стеријина награда за најбољи савремени драмски текст „Поморанџина кора“ 2010. Заједно са Срећком Хорватом покренула је “Филозофски театар” у Београду.      

Н. Пејчић

EUR/RSD 117.2038
Најновије вести