Интервју: Алекса Тодоровић, инфлуенсер

НОВИ САД: Двадесетшестогодишњи Новосађанин Алекса Тодоровић познат је млађој генерацији као популаран ТикТокер, који на овој друштвеној мрежи објављује видео клипове у којима говори о моди, свакодневном животу, али и страсти према храни.
i
Фото: Danijel Rauški

На ТикТок - у прати га више од 142.000 људи, док на Инстаграму броји око 51, 2 хиљаде пратилаца, те је, као инфлуенсер, недавно кандидован и за звезду у успону 2022. године на додели награда за утицајне људе на интернету, коју сваке године уручује „Wannabe магазин”. Све је, како је у интервјуу за „Дневник” овај младић испричао, почело врло спонтано, када је, током карантина, отворио налог на ТикТок - у из досаде и својим пријатељима снимао клипове, а данас је пронашао своју нишу на овој друштвеној мрежи где добија огромну повратну реакцију својих онлајн пријатеља.

Алекса је најпре завршио основне студије међународне економије и бизниса на новосадском Факултету за економију и инжењерски менаџмент, а тренутно је на мастер студијама односа са јавношћу и комуникација на Факултету за медије и комуникације у Београду. Посао у онлајн свету започео је 2017. године као волонтер манифестације „Serbia Fashion Week” (SFW), након чега је врло брзо примљен у њихов тим и постао дигитал маркетинг менаџер, а сада је запослен и као њихов ПР асистент. Осим тога,  данас ради и за регионалну интернет маркет платформу „Bazzar.rs”.

У дигитални маркетинг доспели сте када друштвене мреже нису имали овакав досег какав данас постижу. Колико је тада било тешко привући публику и како сте савладали тај изазов?

– Прву сезону SFW сам баш много учио и помагали су ми неки људи, а после тога су ми препустили да радим сам, а то се после добро и показало јер генерално волим моду и мислим да се, када нешто волиш, то све лепо и испољи на одређеним каналима, а то су у мом случају биле друштвене мреже. Један од мојих највећих успеха, који сам често спомињао на разговорима за посао, у мотивационим писмима и у CV-у је да смо у две године мог рада у SFW повећали раст пратилаца, прегледа и посета профила за 100 одсто и то је стварно истина!

Колико је заправо тешко бавити се дигиталним маркетингом, који људи, чини се, сматрају лаким послом?

– Дигитални маркетинг технички није тежак посао, али неопходно је бити креативан и знати шта би могло да привуче људе, шта ће их натерати да посете профил, купе одређену ствар, остану ту уз тебе неко време. Захтеван је у погледу константних идеја и иновације која је неопходна за овај посао, поготово сада када је контент маркетинг најзаступљенија ствар на тржишту и када смо презасићени информацијама. Умеће је да прикажеш ту информацију на што креативнији и забавнији начин. Када се бавиш дигиталним маркетингом, уколико хоћеш да научиш најтеже могућности тог посла, је да радиш у e-commerce-у, јер он пружа да будеш присутан у свакој могућој бранши и захтева да будеш добар на пољу неге, лепоте, технике, родитељства... Дешава ми се да, иако не знам много о деци, морам да пишем блогове о колицима за бебе. Стално мораш да се прилагодиш свакој бранши, што је одлично јер касније имаш безбројне могућности и знања.

Имате ли због преплитања ваша два посла неку врсту задршке када објављујете нешто на свом приватном профилу?

– Једино чега се уздржавам, што је потпуно и нормално, јесу неке провокације и негативни коментари. Никада то не бих ни радио, нисам особа која ће да коментарише нешто уколико ми се не свиђа, то ћу задржати за себе и своје најближе. Никада не бих промовисао расизам и тренутне политичке ситуације јер мислим да то не треба да буде ничији садржај, али све остало гледам да буде у складу са неким васпитањем и пристојношћу, ја не могу ван тога да одем.

Фото: Danijel Rauški


Онлајн и када је на годишњем одмору

Будући да је због посла константно присутан на друштвеним мрежама Алекса Тодоровић нам је уз смешак рекао да у офлајн свету стиже да има и свој приватни живот ван интернета, те да га чине његова девојка, породица и пријатељи. Ипак, приватан живот не воли да дели са својим многобројним пратиоцима.

– То на друштвеним мрежама изгледа веома приватно, али 70 одсто тога није приказано, јер не волим да приказујем како проводим време са девојком, пријатељима и породицом јер ни они не воле да се експонирају на мрежама, па не бих да их форсирам на тај начин – објашњава наш саговорник и додаје да, када не ради, покушава да се искључи са интернета, али признаје да му тешко иде. – Покушао сам да се искључим на један дан и једва сам успео, јер после тога сам имао стотину нотификација. Није ми тешко само због друштвених мрежа, већ је мој посао једноставно такав - динамичан и захтева комуникацију са људима. Годишњи одмор ми се претвара у влогове (смех). Морам и тада да одговарам на поруке, а то не би требало да се ради.


Шта је то што желите да пружите на друштвеним мрежама и може ли једна од ваших мисија да буде да промовишете све то што на први поглед и јесте - елоквентан, лепо васпитан и пристојан младић?

– Да, баш сам пре неколико дана објавио пост на Инстаграму и у њему написао да је све што сам хтео, када сам започео свој ангажман на друштвеним мрежама, је да пружим неку вредност, а једна од њих је мода. Друго, промовишем став да млада особа може доста тога да постигне и да има неку функцију у друштву. Увек кажем да већ као студент можеш да се потрудиш мало више, како би своју каријеру започео раније јер се на пословима тражи неко искуство, али не можеш да га имаш ако се од најранијих дана не заузимаш за себе. И када ми кажу да имам 26 година, а већ држим едукације огромним корпорацијама које имају милијардерске буџете и не знам колико запослених и када ме питају како сам то постигао, ја увек кажем да је због тога што сам са 19 година почео да се бавим тиме што волим.

ТикТок важи за неозбиљну друштвену мрежу, иако то није. Да ли вам се дешавало да вас људи стереотипно посматрају у послу јер сте ТикТокер?

– На почетку се дешавало, због тога што је на апликацији било свега и свачега, људи нису били упознати чему она може да служи, а касније су се ствари мало усталиле, приметило се шта све може да буде ту и колико корисно може да буде, схватило се какву друштвене мреже имају моћ.

Корени вашег утицаја на пољу моде јесте моделинг којим сте се такође бавили. Како сте ушли у тај свет и колико сте у њему постигли?

– Fул тајм сам се бавио пет година. Последња ревија на којој сам као модел учествовао била је 2019. године у Паризу, а прва на SFW у Новом Саду и пре мог волонтирања за њих. Другарица која се бавила моделингом ме је позвала да дођем на кастинг, прихватили су ме и ја сам шетао на неколико ревија и, сада када погледам, било је јако лоше (смех), али тада ми је било веома кул, а када сам се мало опустио кренули смо све више да радимо. Било је доста кампања које сам радио, више сам био ангажован у комерцијали него на писти. Радио сам неке кампање за иностране брендове попут Риплеја, чак и Арманија.

Колико је тешко остварити сарадњу са тако чувеним брендом?

– Генерално, не може свако да буде модел, јер мораш да вежбаш свој ход, позирање, али и самопоуздање пре свега. Дешава се моделима да оду на 10, 15 кастинга дневно и да на њима добију толико увреда...

Је л' то руши его?

– Руши дефинитивно, али мало га је и изградио (смех), зависи каква си особа и колико си јак да поднесеш.  

Владимир Бијелић

EUR/RSD 117.1484
Најновије вести