окоТВоко: Играње жмурке с рекламним блоковима

Да ли и ви вечерње кућне послове обављате у складу с рекламним блоковима? Прање судова, спремање ручка за сутра, ширење веша и лаки маникир могу комотно да се углаве у само један рекламни блок неке од наших националних телевизија.
Ivana Vujanov Nova fotka
Фото: Dnevnik.rs

О томе колико се појача тон за време реклама све је већ речено. Остаје нам, кад већ немамо коме да се жалимо пошто сви перу руке од ове работе, да набавимо антифоне за ТВ или оне силиконске чепиће за уши, па да спојимо лепо и корисно и избегнемо рекламно урлање, као и упалу ушију док перемо косу за време чувеног ЕПП-а.

Но, дрека на страну, шта ћемо са рекламном дужином?

Према Закону о оглашавању, Јавни сервис Србије сме да емитује рекламне блокове у трајању од највише шест минута по сату. Комерцијалним телевизијама, због природе ствари, омогућени су дужи блокови, до 20 посто времена у једном сату емитовања, односно, 12 минута у сат времена. Основни разлог за ове разлике лежи у чињеници да се Радио телевизија Србије, као јавни медијски сервис, највише финансира из буџета и преко РТВ претплате, те не зависи од комерцијале. За разлику од ње, комерцијалне телевизије немају званичне буџете, ако се изузме учешће у разним пројектима, на које имају право да се пријаве као и сви други медији. Зато за време Пинкових, Хепијевих, Првиних и О2 рекламних блокова комотно можете да одете до оближње радње у већу куповину, без страха да ћете нешто пропустити.

Овај Закон, поред тога што се редовно крши, за шта телевизије бивају кажњаване, може и да се креативније тумачи, па је тако недавно искоришћена клаузула по којој је РТС-у омогућено продужавање трајања рекламних блокова у случају великих међународних спортских догађаја, попут летошњег Мундијала. Регулаторно тело за електронске медије прави списак догађаја уз које могу да иду „продужене“ рекламе, а то су, поред Мундијала, и Вимблдон, Егзит и Витеф. Ова листа редовно се ажурира, а оно што је на њој ново јесу домаће ТВ серије: Немањићи ,Војна академија, Сенке над Балканом, Бићемо прваци света, Монтевидео и друге.

Но, тако је било 2017. године. Наредне, 2018, прича је добила нови ток. У октобру 2018. захтев РТС-а за продужењем реклама се поново нашао пред члановима Савета РЕМ-а, овог пута за три серије – Корени, Жмурке и Одељење. И одбијен је, само да би се вратио Министарству на разматрање. Оно се огласило ненадлежним, те се РТС поново обратио РЕМ-у, позивајући се на ранију праксу редовног додељивања дозволе за продужавање рекламних блокова. Но, ремовци су овог пута остали тврда срца и надлежне продуцентске куће остале су без додатних прихода. И то поприличних.

Да ли ће се ствари покренути с мртве тачке и Министарство тражити да се у Закон о оглашавању унесе и клаузула о продужавању рекламних блокова и кад су у питању велики домаћи серијски и филмски пројекти, а не само спортске и емисије културе, остаје да се види. Гледаоцима у међувремену остаје да се стрпе или да осмисле начин на који ће искористити паузу у гледању омиљеног им програма.

Ивана Вујанов

 

EUR/RSD 117.1776
Најновије вести