ОкоТВоко: Потроши ли се новогодишњи ентузијазам

Сан сваке Баба Ванге је да доживи да јој се пророчанства испуне.
Ivana Vujanov Nova fotka
Фото: Dnevnik.rs

На овим страницама то се обично остварује после најава сезонских измена, анализа програмских сегмената или, као у овом случају – најаве новогодишњих телевизијских славља. Компанија Нилсен, коју за потребе статистичког приказа гледаности користе све веће телевизије, истраживала је гледаност наших телевизија с националном фреквенцијом у прве три јануарске недеље.

Како смо и претпоставили, највише гледалаца у новогодишњој ноћи имала је Радио телевизија Србије, сад већ традиционално, може се рећи. Ипак, оно на шта нисмо рачунали јесте податак да најгледанија емисија није била она с којом смо дочекали поноћ: од “Новогодишње бајке” са просечном гледаношћу од 12,1 посто и просечним уделом од 21,1 посто, била је гледанија  серија “Војна академија”, са просечном гледаношћу од 16,6 посто и просечним уделом у гледаности од 31,3 посто, а у леђа јој је дувао филм “Тесна кожа 2”, са просечном гледаношћу од 11,2 посто и просечним уделом у гледаности од 23,2 посто. Првог дана нове године РТС је задржао статус најгледаније телевизије, са уделом гледаности од 19,2 одсто, док је Пинк забележио шер од 16 одсто. Другог јануара ситуација се променила, пошто је најгледанија комерцијална телевизија у ударном термину емитовала домаћи филм “Заспанка за војнике”, што је привукло 27 посто гледалаца те вечери.

Ствари су се, после новогодишњих празника, донекле примириле, а примат Јавног сервиса Србије више није био угрожаван. Она се, сад већ сасвим удобно, сместила на прво место по гледаности у оба критеријума, док је Пинк на другом месту, далеко иза себе оставивши комерцијалну конкуренцију.

Но, ни те телевизије не треба да очајавају, поручују из Нилсена. Према њиховим подацима, у прве три недеље највећи раст гледаности, и то стабилан, забележила је ТВ Прва, док је гледаност осталих телевизија у мањем или већем паду.

Интересантно је видети да је ТВ Пинк, од почетног новогодишњег ентузијазма, у другој недељи емитовања у 2019. забележила озбиљан пад, да би се у трећој вратила на почетне позиције. Друга недеља је она божићна, када се традиционално гледају озбиљније емисије, ако не верског, оно етнолошког садржаја, а ријалити програми избегавају на породичним ручковима и ломљењу чеснице. Најгледанији је опет био РТС, и то богоугосно са Дневником два и Слагалицом.

И ТВ Хепи и Други програм РТС-а бележе константни пад гледаности: први због политизације програма, гарнираног ријалити скандалима, други због недостатка чврстог програмског критеријума и апсолутне доминације Првог програма.

Телевизија О2 држи се свог распореда и то јој, бар за сада обезбеђује стабилну и сталну публику, као и благи раст гледаности. Да ли ће се ситуација променити у наредним недељама, кад би требало да се искристалише хоће ли се нови власници умешати у програмску шему ове и ТВ Прва, остаје да се види. До тада, Кесићева екипа је на одмору, за случај да се неко запитао.

Ивана Вујанов

EUR/RSD 117.1776
Најновије вести