окоТВоко: Рекламе нон-стоп

НОВИ САД: На СББ каналу имамо Шоппстер са гомилом сјајних водитеља као што је Ирена Спасић која је радила 48 сати свадба или Милош Максимовић.
aleksandar filipovic
Фото: Nemanja P./aleksandar filipovic

Такође, Б1 ХД, али и САТ ТВ, исто нон-стоп продају уживо неки накит. На скоро свим другим телевизијама у последње време, емитују једносатни ТВ продаја програм који се углавном зове Биостиле. Иде на свим телевизијама са националном фреквенцијом, сем на РТС-у и Пинку. Занимљив ми је био и Твит где је неко написао отприлике овако: „док ријалити звезде и старлете воде емисије у ударним терминима на телевизијама са националном фреквенцијом дотле прави телевизијски водитељи усисавају тепихе и продају накит на кабловским телевизијама”. Добро речено, а алудирали су на те са Шопстера. Млади талентовани, харизматични, награђивани новинар Владимир Бијелић из Дневника ми је указао на ову чињеницу. Да ли стварно сви седе код куће и зову емисије да купе нешто и зашто се одједном отворило 3-4 ТВ канала који емитују искључиво ТВ продају са сјајним водитељима?

Пре десетак година је постојао само Топ шоп канал где сам рекламирао турбо рерну. Изненадио сам се позиву Маринка Роквића, мислио сам да хоће да дође у госте, а он ме је духовито питао: „Сале, где ли ти се пали овај свемирски брод?” После сам са Наташом Илић Јовановић рекламирао тигање. И то је био један од гледанијих програма. На жалост такав концепт програма тада није заживео а сада је поново реинкарниран. Много познатих глумаца је било у рекламама: Слобода Мићаловић, Војин Ћетковић, Ненад Јездић, Бисера Велетанлић, Јована Балашевић, Јелена Гавриловић, Сергеј Трифуновић, Никола Којо. Причало се и о научно фанстастичном хонорару које је Милош Биковић добио да загризе парче пице. А Неда Украден је чак захваљујући рекламној кампањи за дијету успела да сними чак три спота и да овај албум испромовише боље него икад. Ту су и Исак Шабановић „Звезда Гранда” и Клаудија Кланац Пушковић учесница серијала „Никад није касно”. Као што и сами видите, у реклами мора само да буде „лице коме се верује”. Сетимо се само чувене манифестације „Ноћ рекламожедера” која је била уживанција за нас новинаре… Али приметно је да у политичким кампањама није навала познатих ТВ лица. Изгледа да је најлепше рекламирати банке. Ем је лова сигурна и добра, ем имате шансу да победите стрес од великих камата, кеш кредита и траума зване швајцарци.

Јована Мемдовића је на Јутјубу гледало скоро два милиона људи, а то су рејтинизи које немају ни РТС, ни Пинк па макар Јована Јеремић играла трбушни плес. Рецимо, харизматични Галеб Никачевић успео да захваљујући рекламама и спонзорима одржи свој подкаст и постигне фантастичну гледаност… Рамба Амадеуса је код Галеба гледало око милион људи, а Галебов просек је 300.000 гледалаца. Такође, многи инфлуенсери живе од реклама - од Јасерштајна до  певачице Руже Рупић. Што би рекао Бајага у једној од својих песама „Овај свет се мења”. „Јер немој да бригаш, бригаш, живот се стара, док буде људи, биће и пара”, каква криза, каква црна инфлација. Увек ће бити оних који ће знати да својим маркетингом дођу до лове. А верујте ми на реч, паре од реклама су најслађе парице на свету. Ту вам се укњижи сав минули рад. Ту или јеси или ниси, неко коме се верује. Кад сам питао мог психолога што је овај народ навалио да долази код мене на радио, лепо је рекао - сви би рекламу, размишљај да се селиш мало и на јутјуб. Паметан човек, мораћу да га послушам. Само идем да питам талентованог новинара Владу Бијелића, ко је и шта је у трендингу.

Александар Филиповић

EUR/RSD 117.1544
Најновије вести